یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

پرتغال روند پذیرش گردشگران چند کشور اتحادیه اروپا و بریتانیا را آغاز می‌کند.

اصلان بهروزی در سال 1365 قبل از سن قانونی به صورت داوطلب لباس مقدس سربازی را پوشید و از طریق سپاه به منطقه کردستان اعزام و در سال 1366 در منطقه عملیاتی بانه، هدف تیرهای منافقین قرار گرفت.

رئیس سازمان بسیج کارگری استان زنجان با اعلام اینکه جامعه کارگری در استان زنجان 229 شهید والامقام به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است توضیح داد: کارگران نقش بسزایی در تحقق منویات مقام معظم رهبری و به خصوص شعار سال داشته و رونق تولید و پیشرفت کشور، مدیون آن‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با تاکید بر این که شهر پایتخت کتاب از دستگاه‌هایی مانند شهرداری انتظار تعامل بیشتری داشت، گفت: برای نهادینه کردن و تثبیت هویت کتابخوانی باید این فرهنگ به یکی از راهبردهای یزد تبدیل شود.

معاون میراث‌فرهنگی استان تهران از برگزاری مسابقه اسکیس موزه‌های آبگینه و فرش به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی خبرداد.

هم‌اندیشی «هنر و رسانه‌های ارتباطی در عصر کرونا» با همکاری گروه تخصصی چندرسانه‌ای و پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در بیانیه‌ای نسبت به آن‌چه «شکسته‌شدن حرمت نویسنده ایرانی» در برنامه تلویزیونی «خندوانه» عنوان کرده واکنش نشان داد.

فراخوان شرکت در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» امروز منتشر شد.

جشنواره بین المللی فیلم ونیز در تدارک برای برگزاری دوره آتی این رویداد سینمایی به صورت کاملا حضوری و با شرایط دوران پیش از کروناست.

بزرگداشت روز ملی حکیم عمر خیام نیشابوری در فضای مجازی برگزار می‌شود.

کمک‌های دولت فرانسه، کشوری با بیشترین تعداد گردشگر در دنیا، به بخش گردشگری در دوران پاندمی کرونا به 28 میلیارد یورو رسیده است.

همزمان با سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، مرکز تخصصی خوانش متون کهن با محوریت شاهنامه‌خوانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم آغاز به کار کرد.

آیا در این سیستم عریض و طویل صداوسیما از زمان ضبط تا پخش برنامه که قطعا از چندین لایه فیلتر و نظارت عبور خواهد کرد، هیچ کسی متوجه نشد که این سخنان در شان نویسندگان این مرز و بوم نیست؟ هیچکس اهانت پشت این کلمات را درک نکرد؟ رامبد جوان خود هنرمند است و این که شاخک‌هایش به عنوان یک هنرمند چنین حساسیتی را از دست داده واقعا تعجب‌آور است!

رئیس پژوهشکده وقف با بیان اینکه پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون «صحت وقف پول» برای «وقف» راهگشا است، گفت: نکته مهم در خصوص فتوای ایشان این است که در همان ابتدا نفرمودند که می‌توان پول را وقف کرد، بلکه مبنای کار را بیان کرده‌اند و مالیت پول را موضوع فتوا قرار داده‌اند.

یکی از آنها گفت که شما هم از ما هستید، با تعجب پرسیدم: «یعنی چه؟» گفت یعنی این که شما دارید ما را امتحان میکنید؟ پرسیدم: «امتحان؟ چه امتحانی؟» گفت که شما هم از برادران مجاهد هستید که لباس نیروهای ایرانی را پوشیدهاید؟ هر چه جلوتر میرفتیم بر تعجب همه ما افزون میشد.

ارائه خدمات در تالارهای عمومی کتابخانه ملی ایران از روز یکشنبه (26 اردیبهشت‌ماه) برای اعضا از سر گرفته شد.