یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

مفتی اوگاندا جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
مفتی اوگاندا جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

شیخ شعبان رمضان موباجه، جنایات رژیم صهیونیستی در یورش به مسجد الاقصی و شهادت دهها فلسطینی مظلوم در قدس شریف و سرزمین‌های اشغالی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بنابر گزارش ارسالی از رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا؛ شیخ شعبان رمضان موباجه، مفتی و رییس شورای عالی مسلمانان اوگاندا در سخنرانی خود در نماز عید فطر مسجد جامع کامپالا گفت: ما برای موفقیت و پیروزی برادران و خواهران خود در غزه و فلسطین که تحت بمباران شدید جنایکاران اسرائیلی به سر می‌برند و حتی قادر به برگزاری نماز عید فطر نیستند، دعا می‌کنیم.

شیخ موباجه که عالی ترین مقام دینی اوگاندا است، افزود: تاکنون بیش از هفتاد نفر (روز عید فطر) برادران فلسطینی ما در غزه اعم از مرد، زن و کودک بی گناه بر اثر بمباران هر روز جنایتکاران اسرائیلی جان خود را از دست داده‌اند.

وی در ادامه سخنانش، تأکید کرد: ما از ملت‌های عربی و اسلامی و جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که جنایات اسرائیل را محکوم کنند. این در حالی است که تنها دو کشور اسلامی (جمهوری اسلامی ایران و ترکیه) از فلسطین دفاع می‌کنند و کشورهای دیگر، تنها در برابر این جنایات سکوت اختیار کرده‌اند.

انتهای پیام