جمعه 28 اردیبهشت 1403

ایلهان عمر

ایلهان عمر

خبرگزاری ایرنا

نیویورک - ایرنا - کارشناس سیاست داخلی آمریکا و پژوهشگر دانشگاه ویرجینیاتک، محدود شدن قدرت در 2 حزب بزرگ را یک نقص دموکراسی آمریکایی دانست و گفت در این انتخابات مردم گزینه‌ای به جز بایدن و ترامپ نداشتند و نباید آرای آنها را به منزله پذیرش تمام افکار یا رویکرد آنان در عرصه‌های مختلف پنداشت.

خبرگزاری ایرنا

نیویورک - ایرنا - شمارش آرای کرسی‌های مجلس نمایندگان تا عصر جمعه به نفع دموکرات‌ها بود اما آنها برای رسیدن به اکثریت این مجلس به 6 کرسی دیگر نیاز دارند.

وب‌گاه مشرق نیوز

هم حزبی‌های ترامپ ادعای وی مبنی بر تقلب و اعلام زودهنگام پیروزی در انتخابات را مصداق دیکتاتوری نامیدند. اما اصلاح طلبان در سال 88 از اقدام دیکتاورمأبانه و مستبدانه میرحسین موسوی و کروبی حمایت کردند.

خبرگزاری ایرنا

نیویورک - ایرنا - انتخابات آمریکا در حالی نخستین روز پس از پایان رای‌گیری را سپری می‌کند که ابهام در نتایج آرا و شکل‌گیری راهپیمایی‌های مختلف اعتراضی در سراسر کشور، ایالات متحده را به سمت اضطراب و حتی آشوب پیش می‌برد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - درحالی‌که کشمکش بر سر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه دارد، آخرین آمار نشان‌دهنده رقابت تنگاتنگ جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در انتخابات کنگره است و «دونالد ترامپ» و «جوبایدن» هم نیم نگاهی به این انتخابات نفس گیر دارند که آیا در صورت پیروزی راهشان هموار و یا سنگلاخ خواهد بود؟

خبرگزاری ایرنا

نیویورک - ایرنا - تیم انتخاباتی هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری، استراتژی خاصی را برای رسیدن به پیروزی تدوین کرده‌اند که برای بایدن درس‌هایی از باخت هیلاری کلینتون و برای ترامپ معرفی کابینه خود ساخته برای رقیب است.

خبرگزاری ایرنا

نیویورک - ایرنا - رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه در پنسیلوانیا احتمال داد با رای دیوان عالی در این انتخابات پیروز شود و پیشاپیش بابت آن تشکر کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - 45 قانونگذاران آمریکایی از دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خواستند تا نشست گروه بیست (G20) به میزبانی عربستان را بایکوت کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تازه‌ترین قسمت سریال فشارحداکثری واشنگتن علیه ملت ایران در قالب تحریم چند بانک به عنوان بخشی از تروریسم اقتصادی و جنایت ضدبشری دولت دونالد ترامپ در بحبوحه روزهای انتخاباتی آمریکا، شاید آخرین دست و پا زدن‌های مستاجر کنونی کاخ سفید برای نشان دادن علائم حیاتی از به اصطلاح اقتداری است که از مدت‌ها پیش و به دنبال رسوایی‌ها و ناکامی‌های پی در پی آن نزد جامعه بین الملل، به...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نماینده مسلمان کنگره آمریکا درباره تحریم‌های جدید اعلام شده از سوی وزارت خزانه‌داری این کشور علیه ملت ایران گفت که این تحریم‌ها تهیه غذا و دارو را برای ایرانیان سخت‌تر می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ایلهان عمر نماینده مسلمان ایالت مینه سوتا واکنش تندی به اظهارات نژادپرستانه ترامپ نشان داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس جمهوری آمریکا که به ایالت مینه‌سوتا سفر کرده در اقدامی نژاد پرستانه نماینده این ایالت در کنگره را به خاطر انتقاد از حمایت بی‌چون و چرای واشنگتن از رژیم صهیونیستی و رفتار غیر انسانی پلیس با سیاهپوستان مورد حمله قرار داد.

خبرگزاری ایسنا

یک کارشناس مسائل آمریکا، با اشاره به انتخاب "کامالا هریس" از سوی"جو بایدن" نامزد دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به عنوان معاون خود اظهار کرد: دموکرات ها با این انتخاب نیم نگاهی نیز به انتخابات 2024 ریاست جمهوری آمریکا داشته اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد که پلیس آمریکا در واکنش به اعتراض‌ها علیه قتل «جورج فلوید» توسط پلیس این کشور 125 تخلف حقوق بشری مرتکب شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نیکی هیلی سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد گفت اگر بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر (آبان) پیروز شود بار دیگر به توافق هسته‌ای ایران ملحق خواهد شد.