پنج‌شنبه 19 مهر 1403

بازآفرینی محلات ناکارآمد البرز به سرعت انجام شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بازآفرینی محلات ناکارآمد البرز به سرعت انجام شود

کرج - ایرنا - مدیر کل راه وشهرسازی استان البرز با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهوری در خصوص ساماندهی بافت های فرسوده و حاشیه های شهرها، گفت: بر همین اساس باید با همکاری دستگاه های اجرایی، بازآفرینی محلات ناکارآمد باید به سرعت انجام شود.

تقی رضایی روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در سال 93 مطالعات باز آفرینی محلات ناکارآمد ابلاغ شد که به دنبال آن پروژه هایی در محدوده های محلات ناکار آمد استان البرز تعریف شد.

وی بیان داشت: طبق بررسی های آماری حدد 26 درصد جمعیت سه میلیون نفری استان البرز در بافت های فرسوده و غیرمقاوم سکونت دارند.

رضایی گفت: در گام نخست 15 محله ناکارآمد برای هدف بازآفرینی در استان البرز مشخص شد که در این محلات پروژه هایی در زمینه جدول کشی، ایجاد سرای محله، پیاده راه سازی، درمانی، ورزشی، فرهنگی و سوله های بحران پیش بینی شده که تاکنون برخی از این پروژه ها مانند مرکز آسیب های اجتماعی و سرای محله محمد شهر افتتاح شده است.

25 هزار متقاضی طرح ملی مسکن در البرز

مدیرکل راه وشهرسازی البرز بیان داشت: 25 هزار نفر برای برخورداری از طرح ملی مسکن در این استان نام نویسی کرده اند که بررسی شرایط آنان در دست اقدام است ضمن آنکه با 2 شرکت سرمایه گذاری در این بخش تفاهم نامه ساخت مسکن منعقد شده است.

وی ادامه داد: دفاتر شرکت های خدمات سرمایه گذاری طرح اقدام ملی مسکن در البرز فعال شده است.

پروژه های راه سازی البرز در حال انجام است

مدیرکل راه وشهرسازی استان البرز با اشاره به گشایش قطعه نخست آزاد راه تهران - شمال و آزاد راه شهید همت در اواخر سال گذشته اعلام کرد: اکنون تکمیل قطعات 2 و سه آزاد راه تهران - شمال، آزاد راه آبیک - چرمشهر، بزرگراه شمالی کرج و جاده اصلی طالقان با سرعت در حال انجام است.

رضایی بیان داشت: در اجرای پروژه های عمرانی مانند تکمیل آزاد راه شهید همت با معارضان و موانعی مواجه شدیم که در این بخش 72 مورد تملک انجام شد.

وی یادآور شد که به دنبال سفر دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در سال جاری به البرز، 400 میلیارد تومان برای تکمیل و گشودن گره ترافیکی کرج به بزرگراه شهید سردار سپهد حاج قاسم سلیمانی اختصاص یافت کهاین پروژه به طول 17 کیلومتر امسال بهره برداری می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز با اشاره به اجرایی شدن آزاد راه آبیک - چرمشهر به طول 158 کیلومتر از سال 94 بیان داشت: این پروژه قرار است تا اوایل سال آینده زیر بار ترافیک برود که اولین آزاد راه ایمن کشور با سرعت 130 کیلومتر برای خودروها پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: این آزاد راه به عنوان کمربندد جنوبی استان های البرز و تهران نقش موثری در روان سازی ترافیک و ترانزیت کالا دارد.

رضایی گفت: سه هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه پیش بینی شده است که در راستای پدافند غیرعامل ساخته و تکمیل می شود.

وی بیان داشت: چهار خطه شدن راه آهن کرج - قزوین با اعتبار 500 میلیارد تومان در ماه های اخیر یکی دیگر از اقدامات دولت در راستای توسعه حمل و نقل عمومی دراستان البرز است.

*س_برچسب‌ها_س*