جمعه 28 اردیبهشت 1403

بازگشت به کار یک واحد تولیدی پس از سوختن در آتش

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
بازگشت به کار یک واحد تولیدی پس از سوختن در آتش

رئیس کل دادگستری استان تهران از بازگشت به کار یک واحد تولیدی پس از سوختن در آتش با حمایت‌های قضایی خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان تهران از بازگشت به کار یک واحد تولیدی پس از سوختن در آتش با حمایت‌های قضایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه و ارتباطات دادگستری کل استان تهران؛ علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از بازگشت به حیات یک واحد تولیدی با حمایت‌های قضائی پس از 6 سال خبر داد و گفت: یک شرکت فعال در زمینه تولید ظروف چینی آشپزخانه که در سال 1377، شروع به فعالیت کرد، از سال 1388 تا سال 1395 در پی سانحه آتش‌سوزی تعطیل و به دلیل عدم جبران خسارت و دیگر مشکلات اقتصادی تعطیل و منجر به بیکاری بیش از 200 نفر نیروی کار شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: در سال 1398 حکم به ورشکستگی این واحد تولیدی صادر شد و امر تصفیه به مدیر تصفیه واگذار شد.

وی اظهار کرد: در اجرای ماده 64 آئین‌نامه اجرایی قانون اداره تصفیه، پرونده این واحد تولیدی به اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران ارجاع شد و دستورات و اقدام‌های لازم با رویکرد حمایت از تولید در دستور کار قرار گرفت.

القاصی با اشاره به رویکرد دستگاه قضائی برای "حمایت از امر تولید و اشتغال" اذعان کرد: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» و سیاست‌های قوه قضائیه در جهت حمایت از تولید، اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران همزمان با پیشبرد امر تصفیه و تشکیل 184 پرونده بستانکاری و شروع تصدیق مطالبات، با تشکیل جلسات متعدد و مکاتبه با دستگاه‌های مربوطه و خدمات‌رسان در جهت حل موانع موجود در مسیر احیا این واحد تولیدی اقدام کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت با حمایت‌های حقوقی و قضائی و تدابیر صورت گرفته توسط اداره تضفیه امور ورشکستگی دادگستری تهران پس از 6 سال این واحد تولیدی احیا و راه‌اندازی شد و در حال حاضر 107 نفر کارگر به‌صورت مستقیم در شرکت مذکور مشغول به کار هستند.