چهارشنبه 18 مهر 1403

بازی اسرائیل با آتش / نتانیاهو در تله افتاد

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
بازی اسرائیل با آتش / نتانیاهو در تله افتاد

امروز اسرائیل در تله‌ای افتاده که سال‌ها تلاش داشت از آن دوری کند اما ناتوان است.

به گزارش اقتصادنیوز، نشریه گاردین با انتشار یادداشتی مدعی شد، «حمله موشکی ایران به اسرائیل برخلاف ادعاهای مقام‌های این بازیگر بی‌اهمیت نبود، پاسخ موشکی ایران نشان داد که حمله در مقیاس بزرگ نه تنها می‌تواند اسرائیل را تحت تأثیر قرار دهد بلکه توان موشکی تهران این قدرت را دارد تا به طور دقیق اهداف مورد نظر را هدف قرار دهد. تمامی این گزاره‌ها در شرایطی که اسرائیل برای پاسخ ادعایی احتمالی به ایران آماده می‌شود، موجب شده تا سوال‌ها افزایش یابد.»

به ادعای گاردین، «با گذشت یکسال از جنگ، پس لرزه‌های حملات اسرائیل به غزه، موجب شده تا این بازیگر در جبهه‌های دیگر چون عراق، سوریه لبنان، یمن و ایران نیز بجنگد؛ گزاره‌ای که برتری ادعایی نظامی و اطلاعاتی این رژیم را تحت تاثیر قرار داده و متزلزل کرده است. همانطور که مایکل میلشتاین، تحلیلگر امنیتی اسرائیل هفته گذشته در گفت و گو با گاردین مدعی شد، در جنگ در حال گسترش اسرائیل، "پیروزی‌های تاکتیکی" وجود داشته اما "هیچ چشم اندازی استراتژیک" وجود ندارد و مطمئناً چشم انداز روشنی در باب موفقیت اسرائیل در جبهه‌هایی که امروز به روی این بازیگر گشوده شده، ترسیم نمی‌کند. آنچه واضح است این است که درگیری سال گذشته به طور جدی دکترین عملیاتی جدید اسرائیل را افشا کرده؛ دکترینی که بر جنگ‌های سرنوشت‌ساز کوتاه عمدتاً علیه بازیگران غیردولتی مسلح به موشک برنامه‌ریزی شده، با هدف اجتناب از کشیده شدن به درگیری‌های فرسایشی طولانی متمرکز است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «بازی اسرائیل با آتش؛ تل‌آویو و رویارویی در هفت جبهه / نتانیاهو در تله افتاد» بخوانید.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.