یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

باند دوم شمالی فرودگاه امام خمینی به زودی احداث می شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
باند دوم شمالی فرودگاه امام خمینی به زودی احداث می شود

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: باند دوم شمالی فرودگاه امام خمینی به زودی با سرمایه‌گذاری بیش از هزار میلیارد تومان احداث می شود.

آقای چلندری گفت: فرودگاه امام یکی از مهم ترین دروازه های ورودی کشور است که 200 تا 300 پرواز در روز انجام می دهد. متاسفانه توجه خاصی به این فرودگاه نشده بود و باید برای زیر ساخت های مورد نیاز این فرودگاه توجه ویژه ای شود.

به گفته سرپرست شرکت فرودگاه امام خمینی، فرودگاه امام خمینی پتانسیل بسیار زیادی در حوزه بهره برداری از منطقه آزاد را دارد که باید به این بخش توجه خاصی شود به طوریکه منطقه 240هکتاری برای مناطق آزاد این بخش در نظر گرفته ایم و محصولات هایتک در این بخش ارائه می شود‌.

او می گوید: تا قبل از پایان سال بخشی از اراضی منطقه آزاد فرودگاه امام پیش از عید نوروز افتتاح شده و پیش بینی می شود بخشی از قابل توجهی از شرکت های دانش بنیان و هایتک به این حوزه سرازیر شود.

چلندری گفت: احداث باند دوم شمالی را در دستور کار خود قرار داده ایم و عملیات احداث باند شمالی بیش از هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که عملیات اجرایی آن به زودی شروع می شود.

او گفت: 4500 میلیارد تو مان پروژه عمرانی در دستور خود قرار داده ایم، همچنین 2100 میلیارد توسط شهر فرودگاهی در حال انجام است و منابع مالی آن تامین می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی