سه‌شنبه 3 مهر 1403

باید از ساختمان ارزشمند روزنامه اطلاعات بهره برداری مناسبی شود

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
باید از ساختمان ارزشمند روزنامه اطلاعات بهره برداری مناسبی شود

یک عضو شورای شهر تهران گفت: باید از ساختمان ارزشمند روزنامه اطلاعات بهره برداری مناسبی شود.

به گزارش ایسنا، احمد مسجدجامعی در دویست و هشتاد ونهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با اشاره به در پیش رو بودن روز رادیو گفت: اولین بار با صدای اینجا تهران است؛ رادیو ایران آغاز به کار کرد. ساختمانی که شهرداری تهران در آن مستقر است هیچ تباری ندارد. یک زمانی ساختمان وزارت کشور بود و شهرداری در ساختمان بلدیه بود و سپس به ایرانشهر و سپس ساختمان حزب ایران نوین و در نهایت به مکان فعلی در خیابان بهشت جابجا شد. در صورتی که همه جای دنیا به ویژه شهرهای کشور ما ساختمان‌های شهرداری تبار دارند.

عضو شورای شهر تهران افزود: تذکری درباره ساختمان روزنامه اطلاعات می‌دهم که زمانی فروش آن در صحن ارائه شد و با مخالفت شورای شهر به فروش نرفت. این ساختمان حداقل بیش از 80 سال سابقه دارد و قبل از آن انجمن معارف در آن بود. این ساختمان بنای محکمی است که سه دوره معماری پهلوی اول، دوم و جمهوری اسلامی در آن روزآمد شده است.

وی تاکید کرد: چنین ساختمان هایی با این ارزش‌ها را داریم که باید از آنها استفاده بهینه کنیم چرا که از نظر معماری و سابقه در شهر تهران واجد ارزش هستند. باید از این ساختمان ارزشمند که متعلق به شهرداری است بهره برداری مناسبی شود.

انتهای پیام