یک‌شنبه 8 مهر 1403

باید با غرب در خصوص مقاومت منطقه‌ای مذاکره کنیم / اعترافات یک مقام سابق اطلاعاتی پس از جنایت در ناحیه ضاحیه!

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
باید با غرب در خصوص مقاومت منطقه‌ای مذاکره کنیم / اعترافات یک مقام سابق اطلاعاتی پس از جنایت در ناحیه ضاحیه!

هم‌زمان با جنایت صهیونیست‌ها در ضاحیه برخی رادیکال‌های اصلاح‌طلب نسخه گفتگو با آمریکا می‌پیچند.

سرویس سیاست مشرق - در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

**********

برخی رسانه‌های اصلاح طلب به بهانه بررسی تحولات منطقه خاورمیانه و حمله گسترده صهیونیست به جنوب لبنان و شهادت سید مقاومت در حال طرح پرسش‌هایی هستند که اساس آن ها بر مبهم بودن شرایط منطقه به ویژه جبهه مقاومت و سیاست خارجی جمهوری اسلامی استوار است.

این رسانه‌ها در این رابطه گرچه جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می کنند اما از سوی دیگر در حال بزرگنمایی قدرت این رژیم و القای گزاره مورد تاکید غرب یعنی ترس از افتادن در تله جنگ می‌باشد.

روزنامه هم میهن در یادداشتی با تاکید بر اینکه وضعیت امروز در منطقه و به‌ویژه فلسطین و لبنان و حملات غیرقانونی و جنایتکارانه اسرائیل به جنوب لبنان و بیروت و به شهادت رساندن اغلب فرماندهان و نیز رهبر حزب‌الله لبنان؛ و پیش از آن جنایات اسرائیل در غزه، سیاست خارجی کشور را در شرایط ویژه‌ای قرار داده است، نوشت:

همه باید آماده باشند که از سیاست‌های رسمی حمایت کنند. وضعیت کلان سیاسی و نظامی منطقه روشن است. رژیمی بی‌مسئولیت که از تمام مرزهای اخلاقی و حقوقی عبور کرده، و برای بقای خود حاضر است منطقه را به آتش بکشد و قدرت اطلاعاتی و فن‌آوری نظامی آن پیشرفته است و تحت حمایت قدرت‌های جهانی قرار دارد و اغلب رسانه‌های جریان اصلی جهانی را نیز به تیول خود درآورده است. در سوی دیگر مردمی که خواهان چیزی جز زندگی و حقوق مشروع خود نیستند و مظلومانه از خود دفاع می‌کنند.

این روزنامه اصلاح طلب اما در ادامه با بیان اینکه در این چارچوب سیاست اثرگذار را باید بر نقطه قوت خود و نقطه ضعف دشمن متمرکز کرد، تاکید کرد:

مسئله کلیدی این است که اسرائیل به‌جز حمله به سفارت ایران در دمشق در بقیه موارد می‌خواهد نشان دهد که نقشی رسمی در اقدامات مستقیم علیه ایران نداشته است، هرچند عرف سیاسی جهان متوجه عاملیت اسرائیل در این جنایات هستند ولی به لحاظ حقوقی و سیاسی فقط می‌توانستیم حمله به سفارت را پاسخ دهیم.

به نوشته هم میهن، اکنون هم هر گونه حمایتی را از مردم مظلوم منطقه می‌توان انجام داد ولی باید متوجه ابعاد حقوقی هر اقدامی بود؛ به‌ویژه که هدف اصلی اسرائیل کشاندن پای قدرت‌های جهانی به منطقه و تغییر صحنه بازی و کنار کشیدن خودشان است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که گرچه برخی نکات هم‌میهن در خصوص الزام همه جریان های سیاسی برای تصمیم گیری نظام جمهوری اسلامی در خصوص سیاست خارجی درست و منطقی است اما بخش های دیگر یادداشت این روزنامه نشان می دهد که این روزنامه در ترسیم قدرت نمایی از این رژیم سخاوت نشان داده و از دیگر سو اشاره‌ای به فرامتن وضعیت منطقه ندارد.

چگونه است که باند جنایتکار صهیونی جبهه مقاومت را مورد هجوم و جنایت قرار داده و تلاش های خود را به صورت دومینو وار علیه غزه، لبنان، سوریه، عراق و ایران تعریف و طراحی کرده است. اینکه ایران معادله جنایت علیه محور مقاومت را حذف کرده و صرفا به ماجرای حمله به سفارتخانه خود در سوریه بسنده کند، نشان از عدم درک واقعیات منطقه دارد.

در شرایطی که رژیم صهیونیستی با حمایت و هدایت آمریکا مشغول جنایت در منطقه می باشد یک روزنامه اصلاح طلب خواستار مذاکره با غرب حول یک پکیج شد که مهمترین آن ها در خصوص مذاکره در ارتباط با گروه های منطقه ای می باشد.

روزنامه آرمان ملی طی گفتگویی با علی بیگدلی به نقل از وی نوشت که باید برجام را رها کرده و به دنبال مذاکره برای حل پکیج مشکلات با غرب رفت.

بیگدلی در این زمینه تاکید می‌کند: در شرایط کنونی این مسأله حائز اهمیت است که آیا ما با برجام می‌توانیم مشکلات داخلی را حل کنیم و برای سرمایه‌گذاری خارجی جذابیت ایجاد کنیم؟ واقعیت این است که در شرایط کنونی مشکل ما تنها برجام نیست. ما یک پکیج مشکل با غرب داریم که باید بتوانیم این پکیج را حل کنیم. در این پکیج مسائلی مانند اتهام فروش تجهیزات نظامی به روسیه، مسائل مرتبط با حقوق بشر، مسأله ارتباط ما با گروه‌های منطقه‌ای و... است که به صورت کلی یک پکیج را تشکیل می‌دهد که باید آن را با غرب حل کنیم.

وی در ادامه تصریح می کند:

اگر به خاطر داشته باشیم در اوایل کار بایدن اعلام کرد ما حاضر هستیم تحریم‌های ذیل برجام را برداریم، اما دولت وقت ایران معتقد بود باید همه تحریم‌ها برداشته شود. در شرایط کنونی نیز در همین وضعیت قرار داریم و اگر قرار است تنها تحریم‌های ذیل برجام برداشته شود شرایط را تغییر نخواهد داد.

گفتنی است این اظهارات در حالی صورت می گیرد که غربگرایان داخلی تلاش می‌کنند به بهانه‌های مختلف علاوه بر تولید فشار برای تغییر ریل سیاست خارجی جمهوری اسلامی از سوی دیگر می کوشند در شرایطی که غرب و آمریکا به هدایت و حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی مشغولند، موضوع مذاکره در خصوص سیاست های منطقه ای را نیز برجسته و عمومی سازی نمایند.

علی ربیعی نیز با وجود تلاش برای تحمیل دوباره برجام با فراخواندن نسل جدید کشور و سایر کشورهای جهان به تامل در صحنه غزه و لبنان و توجه به حمایت قدرت های بزرگ از جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کرد که نباید هیچ حمایتی از سوی بیگانگان برای آزادی را باور کرد.

وی طی یادداشتی در روزنامه اعتماد، نوشت:

اشغال سرزمین، وطن‌ستانی از انسان‌ها و سپس کشتار و کشتار و کشتار... در انتقام‌جویی چنان سفاک و بی‌رحم که هر روز بر خیل کودکانی که کودکی نکرده کشته می‌شوند، افزوده می‌شود و از همه تلخ‌تر آنکه شاهد سکوتی سهمگین از جهان در مقابل جنایات رژیم اسراییل هستیم. دل به این خونخواران سپردن، سرابی بیش نیست. ببینید چگونه نخست‌وزیر خونخوار این رژیم، در جهت ایجاد ثبات سیاسی خود در داخل برای جان هیچ انسانی ارزش قائل نیست. تناژ بالایی از بمب بر سر مردم با لبخند فرو می‌ریزند. نسل ما این تلخی و خشونت را هم از جانب غرب و هم از طرف شرق چشیده بود. حمله و اشغال سرزمین‌مان چه به واسطه غربی‌ها و چه روس‌ها به عنوان حوادثی تلخ در حافظه تاریخی این ملت مانده و حالا نوبت شماست که پی به حقیقت نهفته پشت نقاب‌های فریبنده ببرید.

باید با غرب در خصوص مقاومت منطقه‌ای مذاکره کنیم / اعترافات یک مقام سابق اطلاعاتی پس از جنایت در ناحیه ضاحیه! 2
باید با غرب در خصوص مقاومت منطقه‌ای مذاکره کنیم / اعترافات یک مقام سابق اطلاعاتی پس از جنایت در ناحیه ضاحیه! 3
باید با غرب در خصوص مقاومت منطقه‌ای مذاکره کنیم / اعترافات یک مقام سابق اطلاعاتی پس از جنایت در ناحیه ضاحیه! 4