پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

با پول اجاره خانه در تهران در شهرستان صاحبخانه شوید / مقایسه قیمت اجاره با خرید

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
با پول اجاره خانه در تهران در شهرستان صاحبخانه شوید / مقایسه قیمت اجاره با خرید

گسترش نیوز نوشت: در این گزارش به بررسی قیمت مسکن در تهران و سایر شهرهای کشور پرداخته ایم.

تورم بخش مسکن هر ساله در حال رکورد زنی پی در پی است. بازار مسکن تهران، تابستان امسال را با یک موج تورمی گسترده آغاز کرد و برخلاف اغلب ماه‌های قبل، همه مناطق 22گانه تهران با افزایش قیمت یک تا 12درصدی مواجه شده‌اند.

بررسی آمارهای جدید بانک مرکزی نشان می‌دهد که در اتفاقی کم‌سابقه، جهش قیمت مسکن در همه مناطق 22گانه تهران رخ داده و برخلاف دوره‌های قبل، حتی یک منطقه نیز با کاهش قیمت مواجه نشده است. در نخستین ماه از فصل تابستان1401، همه مناطق 22گانه تهران با رشد قیمت مواجه شده‌اند. بانک مرکزی میزان تغییر میانگین قیمت مسکن تهران در این ماه را 5.8درصد اعلام کرده است. طبق آمار، میانگین قیمت به‌ترتیب در 11 منطقه (19، 9، 13، 16، 17، 5، 15، 2، 10، 7، 8) با رشد 6.1 تا 12.4 درصدی (بیش از میانگین شهر) و در به ترتیب 11منطقه (6، 21، 11، 12، 22، 8، 4، 14، 1، 3، 20) با رشد 0.9تا 5.7 درصدی قیمت (کمتر از میانگین) مواجه شده است. در مورد بازار اجاره هم طبق گزارش بانک مرکزی، بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در تیرماه 1401نشان می‌دهد این شاخص در شهر تهران 47.4درصد و در کل مناطق شهری 52.3درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته است. رشد ماهانه این شاخص در تیرماه در شهر تهران و کل مناطق شهری معادل 4.5درصد بوده است.

در بازار مسکن تیرماه، باوجود اینکه مصوبه سران قوا، افزایش قیمت بیش از 25 درصد در تهران و بیش از 20درصد در سایر نقاط شهری را ممنوع کرده و رأی به تمدید خودکار قراردادهای اجاره داده است، بازهم شاخص کرایه مسکن اجرای رشد قابل‌تأملی را تجربه کرده است.

در دو سال اخیر اجاره بهای مسکن در تهران 83.3 درصد افزایش یافته حال آنکه می‌بایست حداکثر 45 درصد رشد می‌کرد که نشان دهنده افزایش 37.3 درصدی اجاره مسکن بیش از سقف تعیین شده از سوی نهادهای سیاست گذار بخش مسکن بوده است.

از مقایسه قیمت مسکن درشهرهای مختلف کشور با پایتخت، تفاوت قیمت قابل توجهی را مشاهده می کنیم. حتی در برخی موارد پول پیش یک واحد مسکونی در تهران از کل مبلغ یک خانه در شهر های دیگر بیشتر است.

در ادامه قیمت برخی از خانه های شهرهای مختلف را مشاهده می کنید:

آپارتمان 95 متری در زاهدان

این آپارتمان 95 متری در شهر زابل واقع شده و در سال 1392ساخته شده است. لوله کشی گاز. انباری. پارکینگ. آسانسور از ویژگی های این واحد است.

قیمت هر متر این خانه 8 میلیون 400 هزار تومان و کل مبلغ این خانه 800 میلیون تومان است.

آپارتمان 73 متری در ملایر

این آپارتمان 71 متری 865 میلیون تومان قیمت داشته و در شهر ملایر قرار دارد. لوکیشن عالی، دسترسی آسان به مراکز خرید و تاکسی، انباری، اسانسور و پارکینگ از ویژگی های این آپارتمان است. این خانه در سال 1395 ساخته شده است.

تک واحدی در شاهرود

این آپارتمان 9 سال ساز در شهر شاهرود واقع شده است. فروشنده 660 میلیون تومان این خانه را قیمت گذاری کرده است. از ویژگی های این آپارتمان می توان به نورعالی، کاغذ دیواری، کابینت ام دی اف، هود وگاز صفحه ای، کمد دیواری، و بالکن اشاره کرد.

آپارتمان 78 متری در اردبیل

این آپارتمان 9 ساله در اردبیل واقع شده و متری 7 میلیون و 900 هزار تومان قیمت دارد. این آپارتمان از کمد دیواری، ام دی اف آشپز خانه، بالکن و حیاط خلوت برخوردار است. این خانه 620 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

آپارتمان 86 متری در بیرجند

قیمت این آپارتمان 78 متری 950 میلیون بوده و در شهر بیرجند قرار گرفته است. آسانسور، پکیج، هود، کف سرامیک، کاغذدیواری، کابینت ام دی آف، دوطبقه پارکینگ و دوربین های مداربسته از ویژگی های این خانه 9 سال ساز است.

خرید خانه خوش قیمت در تهران، کفش آهنی می خواهد

با نگاهی به آگهی های فوق مشاهده می کنیم که خانه های زیر یک میلیارد تومان در شهرهای مختلف بسیار راحت تر از تهران پیدا می شود. با توجه به رشد روز افزون تورم بخش مسکن پیدا کردن یک آپارتمان خوش قیمت و زیر یک میلیارد تومان در پایتخت یک جفت کفش آهنی نیاز دارد و به ندرت می توان با این قیمت ها خانه ای خرید. این فاصله قیمت چشمگیر بین تهران و سایر شهرها دلایل مختلفی دارد و تا حدودی منطقی است. با نزدیک شدن میانگین قیمت هر متر خانه در تهران به عدد 45 میلیون تومان و تاثیری که قیمت مسکن بر بازار اجاره بها می گذارد، باید برای رهن کامل یک خانه 100 متری در مناطق متوسط تهران چیزی در حدود 1 میلیار پول داشت. دقیقا مبلغی که برای خرید خانه در بسیاری از شهرهای کشور کافی است.

در ادامه قیمت رهن و اجاره خانه در مناطق مختلف تهران را مشاهده می کنید:

بیشتر بخوانید:

  • حدس بزنید اجاره مسکن در تهران طی 2 سال اخیر چه قدر رشد داشته

  • رونمایی از ارزان‌ترین و گران‌ترین آپارتمان نوساز در تهران / رنج قیمت خانه در پایتخت + جدول فیمت

220 46

کد خبر 1657756
با پول اجاره خانه در تهران در شهرستان صاحبخانه شوید / مقایسه قیمت اجاره با خرید 2
با پول اجاره خانه در تهران در شهرستان صاحبخانه شوید / مقایسه قیمت اجاره با خرید 3
با پول اجاره خانه در تهران در شهرستان صاحبخانه شوید / مقایسه قیمت اجاره با خرید 4
با پول اجاره خانه در تهران در شهرستان صاحبخانه شوید / مقایسه قیمت اجاره با خرید 5
با پول اجاره خانه در تهران در شهرستان صاحبخانه شوید / مقایسه قیمت اجاره با خرید 6
با پول اجاره خانه در تهران در شهرستان صاحبخانه شوید / مقایسه قیمت اجاره با خرید 7