شنبه 8 اردیبهشت 1403

برای اولین بار در جهان، تنها محصول دارویی نانو در حوزه دام پزشکی تولید شد + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
برای اولین بار در جهان، تنها محصول دارویی نانو در حوزه دام پزشکی تولید شد + فیلم

مهدی ناصری مسئول فنی شرکت داروسازی نصر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در توضیح داروی تزریقی دامی گفت: شرکت ما تولید کننده داروهای تزریقی دامی است. محصولی که ما موفق به تولید آن شدیم نانو امولسیون ترکیبی از سه ویتامین A، D3 و E است. ناصری افزود: برای اولین بار در جهان محصولی در حوزه نانو برای ویتامین‌های تزریقی تولید شده است. این محصول به عنوان تنها محصول دارویی نانو در...

مهدی ناصری مسئول فنی شرکت داروسازی نصر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در توضیح داروی تزریقی دامی گفت: شرکت ما تولید کننده داروهای تزریقی دامی است. محصولی که ما موفق به تولید آن شدیم نانو امولسیون ترکیبی از سه ویتامین A، D3 و E است.

ناصری افزود: برای اولین بار در جهان محصولی در حوزه نانو برای ویتامین‌های تزریقی تولید شده است. این محصول به عنوان تنها محصول دارویی نانو در حوزه دام پزشکی در کشور به ثبت رسیده است و ما موفق شدیم گواهی نانو مقیاس را از ستاد معاونت علمی ریاست جمهوری اخذ کنیم.

وی ادامه داد: این دارو ترکیبی از ویتامین‌های A،D3 و E است؛ این ویتامین‌ها جز ویتامین‌های محلول در چربی محسوب می‌شود که ما موفق شدیم این ترکیب را بر اساس پایه آبی تولید کنیم.

مسئول فنی شرکت دانش‌بنیان دارویی نصر در ادامه به ویژگی‌های محصول اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های این دارو حذف درد در زمان تزریق بر روی دام هدف است که ما توانستیم علاوه بر آن، سرعت میزان جذب، سرعت اثر گزاری و دوام اثر این دارو را افزایش دهیم.

ناصری در ادامه به یکی از ویژگی های منحصر به‌فرد این دارو اشاره کرد و گفت: به دلیل ترکیبات جانبی که در زمان تولید دارو به کار گرفته شده، این دارو یک نانو امولسیون طولانی اثر است.

وی در ادامه از سایر ویژگی‌های این محصول دارویی نام برد و گفت: این محصول برای درمان مکمل و حمایتی در بسیاری از مشکلات دام‌ها استفاده می‌شود و همچنین هدف دار بودن یکی دیگر از ویژگی‌های این دارو است.

ناصری در ادامه به نمونه‌های مشابه اشاره کرد و گفت: این دارو نمونه خارجی مشابه با این میزان ویتامینی که در ترکیب آن استفاده شده ندارد و نمونه های داخلی که موجود است، فاقد ابعاد نانو هستند. همچنین دوام اثر این دارو در مقایسه با محصولات مشابه بسیار بالاتر است.