دوشنبه 16 مهر 1403

برخورد با متخلفان مصوبات ستاد کرونا باید بدون بروکراسی اداری باشد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برخورد با متخلفان مصوبات ستاد کرونا باید بدون بروکراسی اداری باشد

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: سیستم‌های نظارتی هر گونه تخلف از مصوبات ستاد پیشگیری از کرونای استان را گزارش داده و بدون بروکراسی اداری با آن برخورد کنند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی روز شنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان اظهارداشت: مردم در موج چهارم کرونا روزهای سختی را سپری می کنند و باید همه دستگاه های ذیربط در کنترل شیوع این ویروس مرگبار تلاش بیشتری انجام دهند.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان باید افراد دارای تست مثبت کرونا را به خانواده و محل کار فرد معرفی کند تا این ویروس بیش از این شیوع پیدا نکند.

شجاعی در خصوص برگزاری مراسم شب های قدر نیز افزود: برنامه ریزی های مصوبات ستادپیشگیری کرونای استان در این زمینه ملاک است و باید این شیوه نامه ها به شهرستانها نیز ابلاغ شود.

وی افزود: در بحث دورکاری کارکنان دستگاه های اجرایی به طور جدی باید ورود کنیم تا این مصوبه در استان به خوبی اجرا شود، چرا که هر چه ترددها کم شود زنجیره انتقال این بیماری زودتر از بین می رود.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه در بحث برخوردها و نظارت ها نباید نگاه یکسانی داشته باشیم، گفت: نقاط قرمز شیوع ویروس با جزئیات بیشتر شناسایی شود تا با نگاه ویژه‌تر و جدی‌تری بر آن شهر و صنف نظارت شود.

وی افزود: برخورد با متخلفان از مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا با جدیت بیشتری پیگیری شود.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی با صدور دستور خاموشی روشنایی تمامی بوستان ها و مکان های عمومی سطح استان تا اطلاع ثانوی، گفت: انواع شاخص های رعایت شیوه نامه ها به تفکیک شهرستانی مشخص شود تا به فرمانداران برای نظارت و برخورد لازم با متخلفان ابلاغ شود.

وی افزود: صدا و سیما بحث هشدارها و اطلاع رسانی به مردم را با جدیت بیشتری پیگیری کند.

شجاعی تاکید کرد: باید با تلاش دسته جمعی، اجرای مصوبات و برخورد قاطع با متخلفان زنجیره انتقال این بیماری را قطع کنیم.

براساس گزارش رسمی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 27 میلیارد ریال برای درمان بیماران مبتلا به کووید 19 کمک کردند که شامل دستگاه ونتیلاتور، دستگاه ضد عفونی، اکسیژن ساز، دستگاه ساکشن، ضد عفونی کننده هوشمند است.

ویروس کرونا نخستین بار با شناسایی یک بیمار مشکوک به این ویروس در اسفندماه سال 98 در استان خراسان شمالی شیوع یافت و این استان تا بهمن ماه سال 99 پس از حدود یک سال سه موج از این ویروس را پشت سر گذاشت و از دهه سوم فروردین ماه سال جاری با روند صعودی آمار بیماران وارد موج چهارم کرونا شد.

طبق آمار رسمی در مدت حدود 10 روزه اوج گیری شیوع ویروس کرونا در استان خراسان شمالی دستکم حدود یک هزار بیمار در بیمارستان های استان بستری و حدود نیمی از این بیماران پس از بهبود نسبی از بیمارستان مرخص شدند و هم اکنون 480 بیمار در بیمارستان های استان خراسان شمالی بستری هستند.

*س_برچسب‌ها_س*