پنج‌شنبه 19 مهر 1403

برداشت پیاز در ایرانشهر از مرز 15 هزار تن گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برداشت پیاز در ایرانشهر از مرز 15 هزار تن گذشت

زاهدان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از 15هزار تن پیاز از سطح 300 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

مجید فیاضی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کار برداشت پیاز از اواخر اسفند شروع شده بطوریکه روزانه تعداد زیادی از افراد جویای کار در ایرانشهر مشغول برداشت این محصول هستند.

وی با بیان اینکه در هر هکتار زمین به طور متوسط 50 تا 55 تن پیاز برداشت می‌شود گفت: باتوجه به بارندگی‌های اواخر سال گذشته و امسال و بهره‌گیری کشاورزان از نظرات کارشناسان در مراحل کاشت و داشت پیش‌بینی می‌شود بیش‌از 17 هزار تن محصول پیاز قرمز و سفید در شهرستان ایرانشهر برداشت و روانه بازار مصرف شود.

مدیرجهادکشاورزی ایرانشهر با اشاره به کیفیت بالای پیاز تولیدی در این شهرستان اظهارداشت: شرایط آب و هوایی منطقه موجب شده تا برای تولید پیاز کمتر از آفت کش‌ها استفاده شود به همین دلیل محصولات تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه کشت پیاز از آبان آغاز شده و برداشت آن تا اواخر خرداد ادامه دارد، افزود: ارقام تگزاس و کریما در ایرانشهر کشت می‌شود که از بازاریابی خوبی برخوردار است.

فیاضی گفت: پیاز تولیدی ایرانشهر علاوه‌بر عرضه در بازارهای سیستان و بلوچستان به استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، تهران، اصفهان و فارس حمل می‌شود.

وی بیان کرد: امسال بیش‌از 300 هکتار از اراضی ایرانشهر به کشت پیاز اختصاص یافته بطوریکه افزون‌بر 500 نفر مشغول برداشت این محصول هستند.

ایرانشهر با داشتن حدود 20 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و 10 هزار بهره‌بردار یکی از مناطق مستعد کشاورزی در سیستان و بلوچستان است.

*س_برچسب‌ها_س*