دوشنبه 9 مهر 1403

برداشت گندم در تایباد آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برداشت گندم در تایباد آغاز شد

مشهد - ایرنا - برداشت گندم از 6 هزار و 800 هکتار از کشتزارهای این محصول در شهرستان تایباد واقع در شرق خراسان رضوی آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد روز یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: باتوجه به بارندگیهای خوب سال زراعی جاری پیش بینی می شود امسال حجم تولید گندم در این شهرستان در هر هکتار نسبت به پارسال 10 درصد افزایش یابد. محمد میری افزود: بر این اساس انتظار می رود امسال و همزمان با فصل برداشت در هر هکتار میانگین چهار تن و 100 کیلوگرم گندم از مزارع تایباد برداشت شود.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری کشاورزان این منطقه از کشت مکانیزه گندم در این شهرستان استقبال کردند و 50 درصد از مزارع گندم در تایباد به این روش کشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد همچنین خسارت سیل به مزارع گندم این شهرستان را 40 هکتار ذکر و بیان کرد: در حال حاضر دو مرکز خرید در شهرهای تایباد و کاریز پیش بینی شده است.

میری افزود: محصول گندم در شهرستان تایباد افزون بر هزار خانوار بهره بردار دارد و پیش بینی می‌شود امسال دولت 25 هزار تن از گندم تولیدی مازاد بر نیاز کشاورزان تایبادی را خریداری کند.

شهرستان تایباد با 43 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و هفت هزار بهره بردار یکی از قطب های کشاورزی استان خراسان رضوی محسوب می‌شود.

مرکز شهرستان 120 هزار نفری تایباد در فاصله 228 کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است و 36 هزار نفر از جمعیت تایباد ساکن 38 روستای این شهرستان هستند.

*س_برچسب‌ها_س*