سه‌شنبه 10 مهر 1403

برنامه‌های جدیدی برای مبارزه با کرونا در کرمان پیگیری می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برنامه‌های جدیدی برای مبارزه با کرونا در کرمان پیگیری می‌شود

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به افزایش موارد مثبت کرونا در این استان گفت: باید برنامه‌های جدید و منظمی برای مقابله با ویروس کرونا در کرمان دنبال شود.

محمدجواد فدائی روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: باید فرض را بر این بگذاریم که تا سال آینده با بیماری کرونا درگیر هستیم و بپذیریم که محدودیت ها را به صورت وسیع و طولانی نمی توان اعمال کنیم.

وی تاکید کرد: رعایت پروتکل ها و کنترل های بهداشتی بسیار مهم است و تعطیلی اصناف، اماکن و ادارات را در نظر نداریم اجرا کنیم و فعالیت ها نباید متوقف شود، بلکه ضوابط اجرا شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه نظارت ها باید قوی باشد تصریح کرد: فروشگاه و صنفی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکند، بسته می شود و باید تاکید همه بر کنترل اجرای ضوابط بهداشتی و رعایت پروتکل های بهداشتی باشد.

وی اظهار داشت: اگر اداره‌ای در استان کرمان تخلف کرد و در آن اداره رعایت پروتکل های بهداشتی انجام نشود رئیس اداره توبیخ خواهد شد و بازرسی استانداری موظف است با افزایش تیم‌های بازرسی بر اجرای مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نظارت کند.

فدائی ادامه داد: برای کنترل مبادی ورودی شهرها باید از مرکز مجوز داشته باشیم که مصوبه جلسه قبل برای کنترل راه های ورود جنوب استان کرمان با مخالفت روبرو شد.

وی گفت: با توجه به شیوع بیشتر ویروس کرونا در جنوب استان کرمان، ادارات این منطقه برای کاهش ازدحام و رعایت پروتکل بهداشتی با یک سوم نیرو و از طریق دورکاری، فضای مجازی و غیره تا آخر خرداد فعالیت می کنند.

استاندار کرمان تصریح کرد: امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی در همه مقاطع تحصیلی به صورت آنلاین برگزار می شود.

*س_برچسب‌ها_س*