پنج‌شنبه 12 مهر 1403

بزرگداشت شهدای 15 خرداد در ابرکوه برگزار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بزرگداشت شهدای 15 خرداد در ابرکوه برگزار شد

یزد - ایرنا - آیین بزرگداشت سی و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و شهدای 15 خرداد سال 1342 امروز (پنجشنبه) در مسجد کوثر شهرک صفاییه ابرکوه با حضور قشرهای مختلف مردم منطقه برگزار شد.

در این آیین مدیر حوزه علمیه ولی عصر (عج) ابرکوه گفت: انقلاب اسلامی از 15 خرداد سال 1342 در ایران آغاز شد و در 22 بهمن سال 57 به پیروزی رسید و مردم دنیا با مبارزه امام خمینی (ره) بیدار و آشنا شدند.

حجت الاسلام تقی فتاحی با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام (ره) و شهدای 15خرداد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) حتی در تبعید علاوه بر مبارزه علیه رژیم پهلوی زمینه ساز پیروزی انقلاب شدند و با پیروزی انقلاب اقتدار و امنیت را برای ایران به ارمغان آوردند.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) در عرصه سیاست و مبارزه با طاغوت زمان، تمام معادلات سیاسی و شیطانی دنیا را به هم زدند، افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی، در عین زندگی ساده و عرفانی که نماد زندگی اسلامی است، الگویی برای جهان اسلام بود.

این کارشناس دینی بابیان اینکه امروز اقتدار و امنیت حاصل خون بهای شهدای 15 خرداد و قیام حضرت امام (ره) است، تصریح کرد: مسوولان باید الگوی زندگی را از امام خمینی (ره) که بر گرفته از اخلاق و منش حضرت علی (ع) است، رعایت کنند.

فتاحی تأکید کرد: دشمنان و استکبار ار هر سو با شیوه های مختلف برای براندازی نظام و دلسرد کردن مردم از انقلاب تلاش کردند اما با وحدت و انسجام مردم و تبعیت از ولایت دشمنان نتوانستند خدشه ای به این انقلاب وارد کنند.

وی بیان کرد: حضرت امام (ره) به غیره از خدا به چیزی فکر نمی کرد، انقلاب و شالوده آن را بر پایه اخلاص بنا کرد، که هوای نفس در آن دخالتی نداشت، بنابراین آسیبی به آن نرسیده و نخواهد رسید.

مدیر حوزه علمیه ولی عصر (عج) ابرکوه در ادامه خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» را در دنیا فریاد زدند و کشور را از سلطه دشمنان خارج کردند و امروز ایران مرکز ثقل امنیت دنیا شده است.

مرکز شهرستان 55 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*