چهارشنبه 11 مهر 1403

بسترسازی برای بازگشایی سینماها در چین

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بسترسازی برای بازگشایی سینماها در چین

تهران - ایرنا - مقامات کشور چین پس از ماه‌ها تعطیلی به دلیل شیوع کرونا، بستر لازم برای بازگشایی سینماها را در این کشور آماده می‌کنند.

به گزارش ورایتی، سازمان ملی فیلم چین با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد ادارات دولتی مربوط با تنظیم فهرستی از فیلم‌های برگزیده، تهیه هارد درایو از فیلم‌ها برای پخش، آماده‌سازی بسته‌های سینمای دیجیتال (DCP) و انتشار جدول‌های پخش، به دنبال بازگشایی سینماها در آینده نزدیک هستند.

هنوز روشن نیست که سالن‌های سینما در چین به طور همزمان فعالیت خود را از سر می‌گیرند یا این اتفاق به طور تدریجی و به تناسب وضع شیوع کرونا در هر منطقه صورت خواهد گرفت. با این حال تحت هر شرایطی، تاریخ اکران فیلم‌ها پس از بازگشایی‌ها باید در سطح ملی هماهنگ شود.

فیلم بین‌ستاره‌ای (Interstellar) ساخته کریستوفر نولان یکی از فیلم‌های هالیوودی است که به احتمال زیاد در روزهای ابتدایی پس از بازگشایی‌ها در سینماهای کشور چین نمایش داده خواهد شد. مقامات سینمایی در چین به دنبال اکران فیلم‌های پرمخاطب و محبوب هستند زیرا وقتی سالن‌های سینمای این کشور به فاصله کوتاهی پس از شیوع کرونا به طور موقت بازگشایی شدند، از فیلم‌های داخلی کمتر شناخته شده استقبال چندانی نشد.

سینماها در چین از اواخر ماه ژانویه به دلیل شیوع کرونا تعطیل شدند. براساس برآوردهای تحلیلگران، بیش از 2 هزار سینما در این کشور تنها در دو ماه اول تعطیلی‌ها برای همیشه بسته شدند و به زودی این اتفاق برای هزاران سالن سینمایی دیگر نیز می‌افتد.

شورای دولتی یا هیئت دولت چین که بالاترین نهاد حکومتی در این کشور است، در تاریخ 8 مه (19 اردیبهشت) مجوز بازگشایی سالن‌های سرگرمی از جمله سینما و تئاتر را با رعایت دستورالعمل‌های مناسب بهداشتی صادر کرد. پس از برگزاری بزرگترین رویداد سیاسی در چین با عنوان Two Session که در تاریخ 28 مه (8 خرداد) به پایان رسید، انتظار می‌رفت سینماها در این کشور آسیایی فعالیت خود را از سرگیرند اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. گویا سینماداران چینی برای این کار منتظر چراغ سبز مقامات محلی و انتشار فهرستی از فیلم‌ها برای نمایش هستند.

*س_برچسب‌ها_س*