سه‌شنبه 29 اسفند 1402

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نهاد بین‌المللی ناظر بر سطح گرسنگی در جهان روز گذشته (دوشنبه) در گزارشی هشدار داد که کمبود غذایی شدید در بخش‌هایی از نوار غزه از سطح قحطی عبور کرده است و در صورت عدم آتش‌بس فوری و افزایش ارسال مواد غذایی به این مناطق، خطر مرگ دسته‌جمعی در غزه قریب‌الوقوع خواهد بود. خبرگزاری رویترز گزارش کرد، طبق طبقه‌بندی یکپارچه سطح امنیت غذایی (IPC) که ارزیابی‌های...

وب‌گاه فرارو

تبخال یک عارضه پوستی ناشی از نوعی ویروس است که از راه تماس با فرد آلوده و یا رابطه جنسی به فرد دیگر منتقل می‌شود. ویروس تبخال برای همیشه در بدن باقی می‌ماند و با تضعیف سیستم ایمنی دوباره آشکارا می‌شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس سازمان پدافند غیرعامل از تدوین برنامه ملی ایجاد آمادگی در برابر تهدید زیستی عامل ناشناخته (X) خبر داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: از ابتدای سال تا کنون کاهش 12 درصدی سرقت را شاهد بودیم.

وب‌گاه عصر ایران

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال 99 در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی 7.5 میلیارد دلار، رشد اقتصادی 4.2 درصد بود. در حالی‌که امسال با شرایط سهل صادرات نفت، درآمد نفتی بیش از 30 میلیارد دلار بود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

زانو درد در زنان می‌تواند دلایل و علت‌های متفاوتی نظیر بالا رفتن سن، تغذیه، ناگهانی و یا چاقی و اضافه وزن داشته باشد. زانو درد در زنان می‌تواند دلایل و علت‌های متفاوتی نظیر بالا رفتن سن، تغذیه، ناگهانی و یا چاقی و اضافه وزن داشته باشد. به گزارش عرشه آنلاین؛ وقتی صحبت از زانو درد می‌شود معمولاً این زنان هستند که بیشترین درد را احساس می‌کنند. درد آن‌ها می‌تواند به دلایل مختلف از جمله...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن تشریح نکات قابل توجه در خرید آجیل، بر تازه بودن و سالم بودن این اقلام، تاکید کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

مدتی است لایحه نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها در نوبت بررسی در صحن مجلس یازدهم است که باید ببینیم در این دوره از مجلس به سرانجام می‌رسد یا خیر.

وب‌گاه فرارو

افرادی که مبتلا به کم وزنی هستند در وعده افطار از شیربرنج، شله‌زرد، فرنی، کاچی، مربا‌های خانگی و شیره‌انگور استفاده کنند. همچنین «جوانه‌ها» که ماده غذایی مقوی حساب می‌آیند، می‌توانند به عنوان سالاد استفاده شوند. همچنین شیره‌انگور و آبلیموشکر می‌توانند به عنوان چاشنی سالاد استفاده شوند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

براساس اظهارات شریفی مقدم، علی‌رغم کمبودهای شدید پرستار در کشور، استخدام این افراد با مشکل مواجه است و فارغ‌التحصیلان انگیزه لازم را برای کار ندارند.

وب‌گاه گسترش

اداره کل خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد که سامانه ثبت‌نام و انصراف از قرارداد بیمه تکمیلی درمان برای بازنشستگان غیرفعال شده است.

وب‌گاه ورزش سه

مریم طوسی بعد از 11 سال در عین ناباوری و سن 34 سالگی رکورد 200 متر ایران را شکست و قهرمان شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

محققان دانشگاه استرالیای جنوبی، پیوندی شگفت‌انگیز را نشان دادند. آنان دریافتند که نحوه ساختار روز به‌طور قابل‌توجهی بر کیفیت خواب ما تأثیر می‌گذارد و ورزش نقش اصلی را بازی می‌کند. محققان دانشگاه استرالیای جنوبی، پیوندی شگفت‌انگیز را نشان دادند. آنان دریافتند که نحوه ساختار روز به‌طور قابل‌توجهی بر کیفیت خواب ما تأثیر می‌گذارد و ورزش نقش اصلی را بازی می‌کند. خواب برای سلامتی و تندرستی...

وب‌گاه فرارو

ژنتیک، رژیم غذایی غیراصولی، مصرف برخی داروها، کمبود مواد مغذی، بیماری‌های زمینه‌ای و... عواملی هستند که هر یک به نوبه خود در نازکی و ریزش مو نقش دارند. هم‌چنین نوسانات هورمونی، به ویژه کاهش استروژن و پروژسترون در زنان و در دوران یائسگی می‌تواند بر کاهش رشد مو تأثیر بگذارد. هورمون‌های آندروژن نیز می‌توانند در ریزش موی مردان نقش داشته باشند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: آمار مهاجرت 270 پرستار در سال 1401 با واقعیت همخوانی ندارد و به نظر می رسد این رقم چند برابر بیشتر باشد اما مسئولان تلاش می کنند تا آمار را کمتر نشان دهند.

وب‌گاه گسترش

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش همچنین در خصوص مطالبات نیروهای خریدخدماتی نیز اظهار کرد: دو ماه از مطالبات این نیروها قبلا پرداخت شده است. معوقه آذر و دیماه را نیز به‌زودی و با پرداخت معوقه حق‌التدریسی‌ها، به استانها واریز خواهیم کرد.