چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا کشف 580 تن مواد مخدر در سال گذشته خبر داد و گفت که در این مدت 1680 باند توزیع مواد مخدر نیز متلاشی شده است.

خبرگزاری تسنیم

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: اجرای طرح مطالعاتی دستگاه پاکدم یا قلیان اکسیژن به صورت آزمایشی تحت نظارت وزارت بهداشت با هدف کاهش مصرف قلیان دخانی در هشت استان کشور آغاز شده است.

وب‌گاه الف

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با ارسال این گزارش به قوه قضاییه مخالفت کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان نظام پزشکی کشور با هدف کاهش بار مراجعات حضوری به هیات های انتظامی پزشکی، از سامانه جامع انتظامی رونمایی کرد و قرار است به زودی رسیدگی به پرونده‌های انتظامی به صورت برخط مورد رسیدگی قرار گیرد.

وب‌گاه الف

سومین جلسه در سال 1403 از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون سابق قوه قضائیه به ریاست قاضی فرخ نیا در دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

پیشکسوت عرصه بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون از اهمیت نقش آموزش و پرورش در تقویت فرهنگ جوانی جمعیت بین کودک و نوجوانمان گفت.

وب‌گاه الف

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا کشف 580 تن مواد مخدر در سال گذشته خبر داد و گفت که در این مدت 1680 باند توزیع موادمخدر نیز متلاشی شده است.

خبرگزاری تسنیم

در روزهای اخیر انتقاداتی از سوی ناشران نسبت به افزایش اجاره بهای 20 تا 50 درصدی غرفه‌های نمایشگاه کتاب تهران مطرح شده است، اما آیا این افزایش با وجود بودجه‌هایی که برگزاری نمایشگاه دارد‌، منصفانه است؟

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بانک مرکزی بنا بر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، در سال 1402 برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی بیش از 4 میلیارد و 300 میلیون دلار ارز تامین و پرداخت کرد که رشد 26 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 1401 داشته است؛ همچنین تامین ارز کالاهای اساسی و دارو در 34 روز گذشته از مرز 636 میلیون دلار گذشت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز بازسازی اورژانس‌ها در کشور خبر داد و گفت: بسیاری از مراکز درمانی در 2 سال اخیر با شروع کار دولت سیزدهم بازسازی و نوسازی شدند و امسال اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت.

وب‌گاه فرارو

دکتر حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد تمامی افراد جامعه را ملزم به تزریق واکسن گارداسیل کنیم و اگر ما ذره‌ای به این اطمینان برسیم که برای سلامت مردم تزریق این واکسن نیاز است حتما این کار انجام خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک گفت: برای مقابله و عبور از اعمال آپارتاید علمی غربی‌ها علیه ایران باید ائتلاف علمی با دانشگاه‌های کشورهای دوست و همسایه تشکیل دهیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: ازدیاد جمعیت وابستگی زیادی به اقتصاد هم دارد و باید این را در نظر گرفت که خیلی از افراد هستند به خاطر مسائل اقتصادی دست به فرزندآوری یا فرزندآوری بیشتر نمی زنند، از شیرخشک و پوشک گرفته تا چیزهای دیگر که تأمین کننده کودک است، اینها هم باید مدنظر دولت باشد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

گزارش کمیسیون بهداشت مجلس درباره دلایل کمبود و گرانی دارو برای ارجاع به قوه قضاییه در مجلس قرائت شد که نمایندگان با آن مخالفت کردند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رئیس کل سازمان نظام پزشکی در مراسم رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی ضمن قدردانی ویژه ازمسئولیت پذیری و دلسوزی تمامی دست اندرکاران تولید و طراحی این سامانه در ادامه رونمایی از سامانه جامع انتظامی را کار بسیار ارزشمند و فاخری خواند و گفت: سامانه جامع انتظامی با زحمات شبانه روزی چندین ماهه مرکز آمار و فناوری اطلاعات و معاونت انتظامی...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از 23 هزار پزشک متخصص در ایام نوروز به مردم خدمت رسانی کردند که از این تعداد 10 هزار نفر پزشک و بیش از 10 هزار و 300 نفر متخصص بودند.