شنبه 6 مرداد 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

وب‌گاه الف

معاون پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از انجام اقدامات پیشگیرانه مدیریت بحران تهران برای کنترل پشه آئدس در پایتخت خبر داد.

خبرگزاری میزان

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس از برگزاری نشستی با حضور مسئولان مربوطه برای بررسی آخرین وضعیت تب دنگی در هفته آینده خبر داد و گفت: برخی مدعی هستند که سازمان انرژی اتمی می‌تواند دستگاهی به منظورعقیم شدن پشه‌های نر تولید کند وهمچنین با توجه به اینکه کیت تشخیص سریع این بیماری به صورت محدود وارد شده در این رابطه باید تلاش کنیم که مانند بیماری کرونا کیت این بیماری نیز توسط شرکت‌های دانش بنیان...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مسعود پزشکیان پیروز چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، با انتشار یک مقاله در روزنامه تهران‌تایمز، به کشورهای اروپایی، همسایه، آمریکا، روسیه و چین پیام مهمی صادر کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به جنایت‌های اخیر صهیونیست‌ها علیه مردم بی دفاع غزه که آخرین مورد آن کشتار وحشیانه در اردوگاه‌های آوارگان در منطقه المواصی واقع در خان یونس بود، اعلام کرد: جنایت‌های مستمر اسرائیل در نوار غزه، مقابل چشم و گوش آمریکا و کشور‌های غربی و با حمایت آن‌ها انجام می‌شود و این نشان می‌دهد که به اصطلاح «ابتکارات»...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، در ادامه واکنش‌های منطقه‌ای به جنایت وحشیانه صهیونیست‌ها علیه آوارگان فلسطینی در منطقه المواصی در خان یونس که با شهادت و زخمی شدن حدود 400 نفر همراه بود، وزارت خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: عربستان با شدیدترین الفاظ، ادامه جنایات نسل کشی علیه ملت فلسطین توسط ماشین جنگی اسرائیل که آخرین مورد آن هدف قرار دادن اردوگاه‌های آوارگان...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

کلسیم، ماده معدنی ضروری برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها، نقشی حیاتی در عملکرد عضلات، اعصاب و سیستم قلبی عروقی ایفا می‌کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، از عطش بازار دارویی کشور برای دریافت داروی وارفارین خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مبلغ وام ازداواج 1403 در بودجه سالانه تعیین می‌شود. رقمی که در مهم‌ترین سند مالی کشور به چشم می‌خورد، بعدا از سوی نمایندگان مجلس مورد تصویب قرار گرفت؛ 350 میلیون تومان برای زوج‌های زیر 25 سال.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: همزمان با آغاز عزاداری‌های ماه محرم، بانک مرکزی از فروش ارز به زائران اربعین حسینی خبر داد و قرار است مرزهای 6 گانه زمینی و دو مرز هوایی برای تردد زائران اربعین آماده شود.

خبرگزاری مهر

معاون پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از انجام اقدامات پیشگیرانه مدیریت بحران تهران برای کنترل پشه آئدس در پایتخت خبر داد.

وب‌گاه عصر ایران

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش گفت: به دلیل همکاری نکردن برخی از بانک در پرداخت تسهیلات مشکل وام ازدواج جوانان همچنان پابرجا است.

وب‌گاه گسترش

درباره پشه آئدس (عامل بیماری تب دنگی)، حسین فرشیدی معاون وزیر بهداشت توضیحاتی ارائه داد.

وب‌گاه فرارو

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: «طی هفته گذشته 13.7 میلیون عدد وارفارین در کشور توزیع شده است و در هفته اول مرداد نیز 10 میلیون عدد از این دارو در سراسر کشور توزیع خواهد شد.»

وب‌گاه عصر ایران

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: برخلاف باور عمومی مردم، 90 تا 95 درصد آحاد بشر هرگز جذام نمی‌گیرند، به عبارت دیگر اغلب انسان‌ها نسبت به جذام ایمنی ذاتی دارند، به این معنا که حتی اگر میکروب این بیماری وارد بدن آن‌ها شود، قادر به ایجاد بیماری نخواهد بود.

وب‌گاه گسترش

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد: مشاوران املاکی که دو پروانه تخصصی شامل پروانه کسب و پروانه تخصصی املاک را ندارند، به تصمیم دادستانی، مورد پلمب قرار خواهند گرفت.

وب‌گاه مشرق نیوز

مرد مواد فروش پس از شکسته شدن حکم اعدامش وقتی به قید وثیقه آزاد شد، گوشی قاپی‌های سریالی را شروع کرد.