شنبه 6 مرداد 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

وب‌گاه فرارو

با افزایش موارد گزارش‌شده از تب دنگی، لازم است اصولی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، به‌ویژه برای مسافران به مناطق آلوده و پرخطر این بیماری رعایت شود. تب دنگ یا دانگ، یک بیماری ویروسی است که توسط گزش پشه آئدس منتقل می‌شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

شایعاتی درباره شیوع بیماری جذام در ایران پیچیده است شایعاتی درباره شیوع بیماری جذام در ایران پیچیده است به گزارش عرشه آنلاین؛ طی روزهای اخیر، شایعات زیادی درباره شیوع بیماری جذام در کشور مطرح شده، همزمان بازار رد و تکذیب‌ها از سوی مقامات وزارت بهداشت داغ است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

پشه آئدس شبیه پشه‌های معمولی با لکه های سفید روی پاها و بدن است که می تواند ویروس تب دنگ را منتقل کند.

وب‌گاه فرارو

موز، یکی از میوه‌های مغذی است که منبع غنی از پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌شود. خوردن موز برای کودکان، ورزشکاران و افرادی که نگران تناسب اندامشان هستند، مفید است. این میوه در بهبود عملکرد دستگاه گوارش تأثیر دارد، اما برای اینکه اختلال در هضم آن رخ ندهد، باید از مصرف هم‌زمان آن با بعضی از خوراکی‌ها پرهیز کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نخستین جلسه میز فناوری‌های نوین سلامت با حضور دبیر کمیسیون سلامت شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور نخبگان، صاحب نظران و اندیشمندان حوزه فناوری سلامت در محل فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. حسن ابوالقاسمی، دبیر کمیسیون سلامت شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سخنانی در این نشست در خصوص ضرورت و روند تشکیل کمیسیون سلامت در شورای عالی...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سازمان بهزیستی بنا بر صحبت‌های مسؤولان این سازمان در دولت سیزدهم 4 شعار مردمی سازی، شفافیت، کارایی و هوشمند سازی را در برنامه‌های خود دنبال کرد. این چهار مورد، همواره از جمله اهداف و شعار‌های علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی بود و وی تلاش کرد تمامی برنامه‌های خود را ذیل این چهار هدف تدوین کند. از سوی دیگر در هفته بهزیستی که از 30 تیر تا 5 مرداد...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

معاون پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به احتمال افزایش مهاجمین زیستی در سطح شهر تهران گفت: تمرین مقابله با پشه آئدس با محوریت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و همکاری سایر سازمان‌های مرتبط برگزار خواهد شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از اجرای اقدامات پیشگیرانه برای کنترل «پشه آئدس» در پایتخت خبر داد. معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از اجرای اقدامات پیشگیرانه برای کنترل «پشه آئدس» در پایتخت خبر داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

پس از کرونا، تعداد کل بیکاران تحصیل‌کرده سیری کاهشی داشت، ولی نکته قابل توجه این است که تعداد زنان بیکار تحصیل‌کرده تغییر چندانی نکرد و به همین خاطر سهم زنان از بیکاران تحصیل‌کرده روندی افزایشی به خود گرفت.

وب‌گاه خبر آنلاین

نمایشگاه عکس «مجلسِ پرده‌نشینان» که روایت تصویری از روضه‌های خانگی در ماه محرم و صفر طی سال‌های 1399 تا 1402 است، امروز 23 تیرماه در گالری شماره یک خانه عکاسان افتتاح شد.

خبرگزاری مهر

سازمان بهزیستی اعلام کرد: افتتاح همزمان 5 هزار پروژه و دو سامانه برای مددجویان در هفته بهزیستی صورت می‌گیرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: تمامی برنج‌های وارداتی به کشور که از مبادی قانونی وارد می‌شوند در هنگام ترخیص از نظر ایمنی، سلامت و وضعیت تراریختگی ارزیابی می شوند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوریه محمدی، رییس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، با اشاره به نشست کمیته دانشجویی توسعه آموزش گفت: این نشست 21 تیرماه 1403 با حضور دبیران و یک عضو فعال از کمیته‌های دانشجویی توسعه آموزش سراسر کشور به منظور انتخاب دبیر کمیته مرکزی برگزار شد. وی با اشاره به سابقه و پیشینه این کمیته‌ها گفت: از سال 1396 این کمیته‌ها در وزارت بهداشت تشکیل شده...

وب‌گاه فرارو

در فرآیند اهدای خون نیز حجم معینی از خون دریافت می‌شود که دستگاه گردش خون به‌راحتی می‌تواند خود را با از دست دادن این حجم از خون بدون آنکه مشکلی برای بدن اهداکننده ایجاد شود، تطبیق دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

طی روزهای اخیر، شایعات زیادی درباره شیوع بیماری جذام در کشور مطرح شده، همزمان بازار رد و تکذیب‌ها از سوی مقامات وزارت بهداشت داغ است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مبلغ وام ازداواج 1403 در بودجه سالانه تعیین می‌شود. رقمی که در مهم‌ترین سند مالی کشور به چشم می‌خورد، بعدا از سوی نمایندگان مجلس مورد تصویب قرار گرفت؛ 350 میلیون تومان برای زوج‌های زیر 25 سال.