سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

وب‌گاه عرشه آنلاین

6 نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان مبتلا شدند که از میان آنها یک نفر فوت شد. 6 نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان مبتلا شدند که از میان آنها یک نفر فوت شد. به گزارش عرشه آنلاین، رئیس گروه بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در سال گذشته 77 مورد تب کریمه کنگو در کشور شناسایی شده است، گفت:...

وب‌گاه فرارو

در آستانه برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم آزمون‌های سراسری، مجازات‌هایی را برای متخلفان کنکور پیش‌بینی کرده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، پوران درخشنده در تدارک ساخت فیلم «عشق» با موضوع مهاجرت و با حضور بازیگران ایرانی و خارجی است. این کارگردان که از چند سال قبل درصدد ساخت فیلم «هیس پسر‌ها گریه نمی‌کنند» بود، در گفت‌وگویی بیان کرد: هنوز موافقتی برای ساخت این فیلم از سوی سازمان سینمایی اعلام نشده است در صورتی که پیش‌تر در دولت گذشته مجوز ساخت گرفته بودم، ولی به دلیل همزمانی با دوران...

خبرگزاری میزان

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده مردم شاهین شهر درباره استنکاف دستگاه‌ها از وظایف خود که باعث اشکالات توزیع دارو شد، گفت: مسئولیت کمبود و گرانی دارو بر عهده سه دستگاه وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بانک مرکزی بوده و قطعاً بانک مرکزی در تأمین ارز دارو تأخیر داشته است.

وب‌گاه عصر ایران

مشاور مدیرعامل کانون هموفیلی ایران گفت: وظیفه سازمان غذا و دارو است که نتیجه تحقیقات اقتصاد دارویی و نتیجه تحقیق هزینه اثربخشی این دارو را منتشر نماید و شورای عالی بیمه را تشویق نماید برای صرفه جویی در هزینه‌های دولت نسبت به تحت پوشش بیمه قرار دادن این دارو اقدام فوری نماید.

وب‌گاه فرارو

متخصصان علوم پزشکی هشدار دادند آنفلوآنزا عامل بیماری‌زایی است که به احتمال زیاد در آینده نزدیک باعث ایجاد یک بیماری همه‌گیر جدید خواهد شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

این روزها، مفهوم زیبایی و ظاهر جسمی به عنوان یک اصل مهم در جوامع مختلف، به شکلی فزاینده مورد توجه قرار گرفته است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

انسیه خزعلی گفت: تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی صفر شد. انسیه خزعلی گفت: تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی صفر شد. به گزارش عرشه آنلاین، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از «صفر» شدن زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اداره کل نیروی انسانی و تشکیلات سازمان بهزیستی کشور اطلاعیه‌ای در خصوص معرفی شدگان مرحله دوم (معرفی به ارزیابی تکمیلی) یازدهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور صادر کرد.

خبرگزاری دانشجو

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی در تخصیص ارز به دارو در سال گذشته اشکالاتی داشت، اما در پایان سال گذشته توانست به تعهدات خود عمل کند.

خبرگزاری تسنیم

رئیس مرکز فن‌آوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان بیمه سلامت ایران از پایدار شدن فعالیت سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت خبر داد و گفت: این سامانه ماهانه بیش از 12 میلیون نسخه الکترونیکی را پوشش می‌دهد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکری گفت: بانک مرکزی در تخصیص ارز به دارو در سال گذشته اشکالاتی داشت که در پایان سال توانست به تعهدات خود عمل کند.

وب‌گاه فرارو

احمد قویدل گفت: «رئیس سازمان غذاو دارو در اطلاع‌رسانی اخیر خود در رابطه با داروی امیسیزومب، فقط به اثربخشی بسیار بالای آن نسبت به دارو‌های موجود اشاره کرد، در صورتی که این دارو علاوه بر اثربخشی بالا، برای بیماران هموفیلی با کمبود فاکتور 8 که مبتلا به مهار کننده شدید هستند، برای دولت نیز کاملاً صرفه اقتصادی دارد. بی تردید اشاره رئیس سازمان غذا و دارو به این مزیت دارو می‌تواند در ایجاد...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکری گفت: بانک مرکزی درتخصیص ارز به دارو در سال گذشته اشکالاتی داشت که در پایان سال توانست به تعهدات خود عمل کند.

وب‌گاه فرارو

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه با کمبود بیش از 100هزار نفری پرستار مواجه هستیم، اظهار کرد: «ضرورت توجه به ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بیمارستانی بسیار حائز اهمیت است.»

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 در 412 شهرستان و بخش مختلف کشور در روز‌های پنجشنبه 6 اردیبهشت و جمعه 7 اردیبهشت 1403 برگزار خواهد شد. آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه 6 اردیبهشت، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنجشنبه 6 اردیبهشت، و آزمون گروه آزمایشی هنر بعدازظهر پنجشنبه 6 اردیبهشت،...