جمعه 7 اردیبهشت 1403

به سلامت روان دانشجویان اهمیت دهید

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
به سلامت روان دانشجویان اهمیت دهید

یک دادخواست آنلاین در انگلیس که خواستار حمایت دانشگاه‌ها از سلامت روان دانشجویان در دوران کرونا بود، به امضای 39 هزار نفر رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از ورسیتی، این دادخواست توسط "بن وست"(Ben West) فعال حوزه بهداشت روان با همکاری یک موسسه خیریه بهداشت روان در پاسخ به نادیده گرفتن اهمیت بهداشت روان دانشجویان در دانشگاه‌ها در دوران کرونا تنظیم شده است.

در این دادخواست ادعا شده که در دوران شیوع کرونا، در سراسر انگلیس به سلامت و بهداشت دانشجویان بی‌توجهی آشکار شده است. به این ترتیب، مسئولان مربوطه در این نامه مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

بن وست، امیدوار است ارائه این دادخواست منجر به تغییر در نحوه برخورد با سلامت روان دانشجویان شود. وی اظهار داشت که دانشگاه‌ها باید حمایت از بهداشت روان را به عنوان یک زمینه برای افزایش نوآوری و تعالی دانشجویان در نظر بگیرند.

در این دادخواست از مردم خواسته شده که دانشگاه‌ها را در پاسخ به سلامت روان دانشجویان"مسئول" بدانند چرا که آینده دانشجویان به این امر بستگی دارد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در سال 2018 میلادی، 16.9 درصد جوانان 19 ساله در انگلیس دارای اختلالات روانی هستند.

در نامه روسای دانشگاه‌ها که پیش از این منتشر شده بود، عنوان شد که قرار است دانشگاه‌ها حداقل 118 میلیون پوند در سال 2021 میلادی برای حمایت بیشتر از سلامت روان دانشجویان هزینه کنند.

طی یک نظرسنجی که در مارس سال جاری انجام شد، به نظر می‌رسد دانشجویان دانشگاه کمبریج بیشتر از دانشجویان دیگر انگلیس دچار پریشانی‌های روانی هستند.

انتهای پیام