شنبه 7 مهر 1403

بودجه دانشگاه‌ها بیشتر صرف پرداخت‌های پرسنلی می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بودجه دانشگاه‌ها بیشتر صرف پرداخت‌های پرسنلی می‌شود

تهران - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: باتوجه به شرایط کشور بودجه‌های پژوهشی این دانشگاه افزایش جدی نداشته است و بیشتر بودجه‌ها، صرف پرداخت‌های پرسنلی می‌شود. امیدواریم نگاه اصلی پژوهشگران جذب گرنت (پژوهانه) خارج از دانشگاه باشد.

به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی تهران، محمدعلی صحرائیان در نخستین جلسه شورای پژوهشی این دانشگاه در خصوص اعلام بودجه‌های پژوهشی، افزود: بودجه‌های پژوهشی مراکز تحقیقاتی در قالب نامه به مراکز اعلام‌شده و در مورد دانشکده‌ها در حال بررسی است که به‌زودی بودجه‌های سال 99 آنها اعلام می‌شود.

وی از بررسی 259 طرح در شورای پژوهشی این دانشگاه خبر داد و گفت: از این تعداد طرح 255 طرح به تصویب رسید و چند طرح برای بررسی بیشتر ارسال شد. برخی طرح‌ها با عنوان بیماری کرونا بود که با طرح‌هایی که از گرنت کرونا آمده بود همپوشانی داشت و برای بررسی بیشتر به مجری و کارشناسان پژوهشی ارجاع شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: طرح‌ها از مراکز تحقیقاتی با ایده‌های مختلف ارسال و بیش از 90 درصد طرح‌ها غیرکرونایی است که نشان می‌دهد پیش از این استقبال خوبی از گرنت کرونا در دانشگاه شده و عمده طرح‌های کرونا در گرنت کرونا مصوب شده است.

صحرائیان تصریح کرد: جلسات بعدی بررسی طرح‌های پژوهشی را در پاییز و زمستان اعلام کرد و گفت: دانشگاه برای تصویب نهایی طرح‌های تحقیقاتی، سه رنک دارد و پروپوزال‌ها پس از مصوب شدن در مراکز تحقیقاتی و دانشکده‌ها، به شورای پژوهشی ارسال می‌شوند و پس از مصوب شدن در این شورا و گرفتن تأییدیه کمیته اخلاق، اجازه انجام طرح‌ها داده می‌شود. رنکینگ طرح‌های پژوهشی در سه مقطع زمانی صورت می‌گیرد که اولین آن در خرداد، مرحله دوم در مهر یا آبان و مرحله آخر در بهمن‌ماه است.

*س_برچسب‌ها_س*