چهارشنبه 18 مهر 1403

بیشترین مشکلات معدنکاران زنجان با منابع طبیعی و محیط زیست است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیشترین مشکلات معدنکاران زنجان با منابع طبیعی و محیط زیست است

زنجان - ایرنا - رییس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: بخش‌های معدن و معدنکاری این استان دارای مشکلات مختلفی بوده که بیشترین آن‌ها مربوط به منابع طبیعی و محیط زیست است.

ولی‌الله منصوری شامگاه پنجشنبه در سومین جلسه کمیسیون معدن اتاق بازرگانی زنجان اظهار داشت: کمیسیون معدن اتاق بازرگانی زنجان برنامه‌های خود را در سال جاری به صورت جدی برای توسعه این بخش در استان پیگیری خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون معدن اتاق بازرگانی زنجان با هدف پیگیری برنامه‌های خود و به حداقل رساندن مشکلات معدنکاران، برنامه‌ریزی منسجمی را صورت داده است. رییس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی زنجان تصریح کرد: مشکلات و موارد مربوط به بخش معدن استان پس از طرح و بررسی در جلسات کمیسیون و جمع‌بندی‌های لازم برای پیگیری به مسوولان استان ارجاع داده می‌شود.

معدنگر به دنبال اشتغالزایی است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان نظام مهندسی معدن ایران نیز با بیان اینکه حضور معادن در هر نقطه‌ای موجب آبادانی آن منطقه شده است، گفت: معدنگر، تخریبگر نیست بلکه به دنبال اشتغالزایی بوده و تامین‌کننده مواد اولیه بسیاری از صنایع است.

دکتر رضا کشاورزی اظهار داشت: کمیسیون معدن از بازوان اجرایی اتاق بازرگانی و همچنین پیگیر حل مشکلات معدنکاران استان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این کمیسیون مشکلات تخصصی معدن استان زنجان را به گوش مسوولان می‌رساند.

کشاورزی افزود: بخش اکتشاف معادن استان زنجان با توجه به آمار، رو به تعطیلی گذاشته و این خود نشانه مشکلات معدن و فعالیت آن در استان است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان نظام مهندسی معدن ایران تصریح کرد: در این بخش، مشکلات مربوط به استعلام موجب اشکالاتی در معادن شده است.

در ادامه این جلسه، فعالان بخش معدن به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود پرداختند که مشکل پوشش گیاهی و گون در اکتشافات معدنی، مشکلات و قوانین دست و پاگیر از جمله بخشنامه‌های اداره کل منابع طبیعی و قوانین دیگر و بحث رضایت روستاییان برای پیگیری فعالیت‌های معدنی از موارد مطروحه بود. همچنین برگزاری جلساتی با مسوولان استانی و ملی و مجمع نمایندگان استان برای پیگیری و حل مشکلات استان نیز از دیگر محورهای این جلسه بود.

*س_برچسب‌ها_س*