جمعه 7 اردیبهشت 1403

بیش از 400 خبرنگار در کرمانشاه فعالیت می کنند / تلاش اداره کل ارشاد اسلامی کرمانشاه برای ایفای نقش حرفه ای خبرنگاران

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بیش از 400 خبرنگار در کرمانشاه فعالیت می کنند / تلاش اداره کل ارشاد اسلامی کرمانشاه برای ایفای نقش حرفه ای خبرنگاران

علی صفدری گفت: به طور حدودی بیش از 400 خبرنگار در حوزه رسانه استان کرمانشاه فعالیت می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی صفدری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: در استان کرمانشاه 155 رسانه دارای مجوز هستند که غالب آنها را رسانه های مکتوب و برخط اعم از پایگاه های خبری، هفته نامه ها، فصل نامه ها، دو هفته نامه ها و ماهنامه ها تشکیل می دهند البته دو روزنامه و حدود 100 نمایندگی خبرگزاری ها در استان کرمانشاه نیز فعالیت دارند.

وی درباره آمار خبرنگاران، افزود: معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها مرجعی است که صلاحیت معرفی و شناسایی خبرنگاران را دارد که برای استخراج آمار دقیق خبرنگاران درحال رایزنی با آنها هستیم.

صفدری تصریح کرد: به طور حدودی بیش از 400 خبرنگار در حوزه رسانه استان کرمانشاه فعالیت می کنند که 155 نفر از آنها مدیران مسئول دارای مجوز هستند و با احتساب اینکه در هر رسانه دو تا سه نفر و گاهی تعداد نفرات بیشتری فعالیت می کنند به همین عدد 400 نفر می رسیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه درباره ملاک های تعیین کننده خبرنگاران، خاطرنشان کرد: خبرنگاران و فعالین رسانه، اطلاعات خود را در سایت "ای رسانه" ثبت می کنند و یکی از ملاک‌های انتخاب خبرنگار هم، همین سایت است.

صفدری گفت: همچنین صندوق هنر شرایطی برای اهالی رسانه در نظر گرفته که خبرنگاران در صورت برخورداری از آن شرایط و عضویت در صندوق مذکور از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

وی افزود: مدیران مسئول رسانه های دارای مجوز و افرادی که از بیمه رسانه برخوردار هستند هم ملاک های بدیهی تعیین کننده خبرنگاران است‌.

صفدری درباره برگزاری دوره های آموزش خبرنگاری، تصریح کرد: دوره مذکور با توجه به نزدیک شدن به روز خبرنگار از پنجشنبه هفته جاری توسط اساتید مطرح در سطح کشور برگزار می شود و طی پنج هفته در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: پس از گذراندن دوره آموزش خبرنگاری مدرک معتبری از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد به افراد شرکت کننده داده خواهد شد.

صفدری خاطرنشان کرد: دوره آموزش خبرنگاری آغازی برای رشد کیفی و کمک به ایفای نقش حرفه ای، فنی، اخلاقی و صحیح رسانه ها و خبرنگاران است که وزارت ارشاد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه وظیفه کمک در این رابطه را دارد.

وی با بیان اینکه دوره آموزش خبرنگاری به صورت رایگان برای اهالی رسانه برگزار می شود، عنوان کرد: امیدواریم پس از برگزاری این دوره شاهد ارتقای عزیزان در این حوزه ها و افزایش سطح معلومات آنها باشیم.

صفدری گفت: این دوره ها در آینده هم به صورت متوالی و پی در پی در قالب آموزش های مقدماتی و پیشرفته برگزاری خواهد شد تا به رشد محتوایی و کیفی اهالی رسانه کمک شود.

استقبال خبرنگاران از دوره آموزشی ویژه فعالین رسانه

وی افزود: با توجه به برگزاری دوره های آموزشی مذکور به صورت کارگاهی، سقف ثبتنام 50 نفر بود که پس از اطلاع رسانی ظرف دو تا سه روز این ظرفیت تکمیل شد و 15 نفر هم به عنوان ذخیره ثبت‌نام شدند اما از آنجا که دوره ها دارای ظرفیتهایی هستند، حضور بیش از ظرفیت باعث کاهش سطح علمی کارگاه خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: از سوی دیگر پیگیر ساماندهی بیمه خبرنگاران هستیم و در این زمینه مکاتبات و رایزنی هایی انجام شده تا اهالی رسانه هم بتوانند از تخفیف بیمه ای و قانونی خود بهره مند شوند و خود و خانواده هایشان راحت تر بیمه شوند.

انتهای پیام /