چهارشنبه 18 مهر 1403

بیش از هفت هزار بازرسی توسط تیم‌های بهداشت در کرمانشاه انجام شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیش از هفت هزار بازرسی توسط تیم‌های بهداشت در کرمانشاه انجام شد

کرمانشاه - ایرنا - معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیش از هفت هزار و 580 بازرسی از مراکز، اماکن، ادارات، سازمان‌ها، صنایع و دفاتر خدماتی توسط تیم‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی این دانشگاه از آغاز محدودیت‌های جدید کرونایی تاکنون در استان انجام شده است.

«پرویز اردلان» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همزمان با اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی از اول آذرماه در استان اقدامات بسیار خوبی توسط گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه در راستای مدیریت هوشمند تعطیلی ها و محدودیت ها در کنترل بیماری کووید19 در استان صورت گرفته است.

او گفت: با آغاز اجرای این محدودیت ها نظارت های هدفمند بازرسین بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی تشدید شده است.

اردلان افزود: همچنین بیش از 640 اخطار برای واحدهای متخلف صادر شده و بیش از 170 واحد نیز از فعالیت آنها جلوگیری و تعطیل شده است و برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند.

او گفت: نظارت ها به صورت مستمر ادامه دارد و از مردم استان درخواست می کنیم که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک در کاهش زنجیره انتقال بیماری نقش آفرینی کنند.

وی اظهار داشت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مورد رعایت نشدن شیوه نامه های بهداشتی با سامانه بهداشت 190 تماس بگیرند.

کرونا جان 9 کرمانشاهی دیگر را گرفت

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: با فوت 9 کرمانشاهی دیگر در شبانه روز گذشته در اثر ابتلای قطعی به ویروس کرونا، شمار فوتی‌های استان به هزار و 260 نفر رسید

«مهدی محمدی» افزود: در 24 ساعت گذشته سه نفر در شهرستان کرمانشاه و در شهرستان های اسلام آبادغرب و کنگاور هر یک 2 نفر و در شهرستان‌های سنقروکلیایی و قصرشیرین نیز هر کدام یک نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.

وی اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 59 مورد بیمار مثبت بستری و 135 بیمار مثبت سرپایی در سطح استان کرمانشاه شناسایی شدند.

رییس کمیته اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: 141 بیمار جدید با علایم بیماری کووید 19 در این مدت بستری و 167 نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

محمدی در پایان گفت: هم اکنون 728 بیمار کووید 19 در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*