یک‌شنبه 8 مهر 1403

بیش از 14 میلیارد تومان برای آسفالت‌ریزی مراغه هزینه شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیش از 14 میلیارد تومان برای آسفالت‌ریزی مراغه هزینه شده است

مراغه - ایرنا - شهردار مراغه گفت: برای آسفالت‌ریزی معابر اصلی و محلات شهر مراغه در سال گذشته، 14 میلیارد و 150 میلیون تومان هزینه شده است.

محمدرضا احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا به آسفالت ریزی 260 هزار و 200 مترمربع از معابر اصلی و محلات مراغه در سال 98 اشاره کرد و گفت: سال گذشته، 122 هزار و 500 مترمربع از معابر اصلی و 137 هزار و 700 مترمربع از محلات شهر مراغه آسفالت ریزی شد.

وی به پروژه آسفالت ریزی خیابان قدس اشاره کرد و گفت: آسفالت ریزی خیابان قدس مراغه در هفته گذشته با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان در مدت سه روز از مهمترین اقدامات شهرداری در حوزه آسفالت ریزی است.

وی به مشخصات پروژه اشاره کرد و گفت: طول خیابان قدس 600 متر و عرض آن 14 متر و حجم آسفالت ریزی هشت هزار و 400 مترمربع و به تناژ یکهزار و 50 تن است.

شهردار مراغه ادامه داد: خیابان قدس از اصلی ترین محل های تردد شهروندان بود که همراهی و همکاری اصناف و ساکنان خیابان قدس و عموم شهروندان در طول اجرای این پروژه قابل تقدیر است.

احمدی به برنامه های آتی شهرداری در بخش آسفالت اشاره کرد و گفت: امسال آسفالت ریزی خیابان های اصلی از جمله شهید بهشتی، دور رینگ کمربندی، معلم شمالی، شهید قدوسی، خیابان آیت الله طالقانی (راه آهن)، 35 متری حدفاصل میادین رسالت و الغدیر، 45 متری شهید سردار سلیمانی و خواجه نصیر شمالی در اولویت برنامه های آسفالت ریزی شهرداری مراغه است.

وی ادامه داد: همچنین محلات اندیشه گلشهر، 12 متری حافظ و خیابان منبع جهانگیر از جمله محلاتی هستند که امسال در اولویت آسفالت ریزی قرار دارند.

وی به نقش پررنگ همکاری شهروندان در راستای ارائه خدمات هر چه مطلوب تر شهرداری تاکید کرد و گفت: شهروندان با پرداخت به موقع عوارض خودرو، نوسازی می توانند همراه و یاری گر شهرداری برای ارائه هر چه بهتر خدمات باشند.

وی افزود: متاسفانه در سال گذشته از 90 هزار خودرو در مراغه، فقط 6 هزار و 657 خودرو عوارض خود را پرداخت کردند که انتظار همراهی و همکاری بیشتر شهروندان را داریم.

شهردار مراغه اضافه کرد: از میزان 15 میلیارد و 600 میلیون تومانی عوارض خودرو در سال گذشته تنها یکصد و 12 میلیون تومان از سوی شهروندان پرداخت شده است.

احمدی به پرداخت 37 درصدی نوسازی از سوی شهروندان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: همچنین در سال گذشته از 64 هزار و 375 ملک دارای پرونده 16 هزار و 962 ملک عوارض نوسازی خود را پرداخت کردند.

وی ادامه داد: مشارکت و همکاری شهروندان با اجرای پروژه های خدمات رسان توسط شهرداری ارتباط مستقیمی دارد و از این رو همراهی شهروندان در پرداخت عوارض ها برای شهرداری بسیار ضروری و مهم است.

مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان‌شرقی بعد از تبریز با بیش از 186 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز مرکز استان قرار گرفته و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بوده است.

*س_برچسب‌ها_س*