چهارشنبه 18 مهر 1403

بیش از 200 محتوای آموزشی برای دانش‌آموزان متوسطه زنجانی تولید و منتشر شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیش از 200 محتوای آموزشی برای دانش‌آموزان متوسطه زنجانی تولید و منتشر شد

زنجان - ایرنا - رییس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: از زمان شیوع کرونا و تعطیلی مدارس تاکنون 40 کتاب درسی با بیش از 200 محتوای آموزشی تولید و منتشر شده است.

مهری علوی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به دغدغه مندی و اخلاص معلمان و مدیران مدارس استان افزود: در شرایط دشوار کنونی، فرهنگیان این اداره کل شعار "آموزش تعطیل نیست" را سرلوحه کار خود قرار داده و طبق تاکید مدیرکل آموزش و پرورش استان بر تشکیل کمیته آموزش های مجازی، با تمام وجود اقدام به فعالیت در این زمینه کرده اند.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری نیز همچنان گزارش عملکردها به صورت مجازی ارائه می شود و این اداره با توجه به ماهیت وظایف خود، بلافاصله پس از تعطیلی مدارس، ارائه خدمات آموزش مجازی را آغاز کرده است.

این مسؤول، تولید فیلم و محتواهای آموزشی دیداری و نوشتاری در دوره های اول و دوم متوسطه نظری و فنی - مهارتی با تلاش و همکاری گروه های آموزشی در استان، نواحی و مناطق را از جمله فعالیت های صورت گرفته در این حوزه برشمرد و گفت: در تولید فیلم و محتواهای آموزشی دبیران توانمند مشارکت فعالانه ای دارند.

رییس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی متوسطه اداره کل با اشاره به فعالیت های اثرگذار ادارات فناوری اطلاعات، آموزش دوره های اول و دوم و فنی - مهارتی و روابط عمومی در ضبط فیلم های آموزشی و انتشار محتوا گفت: در زمینه تولید فیلم و محتواهای آموزشی دیداری در دوره اول و دوم متوسطه رشته های علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی فیزیک و معارف و فنی و مهارتی محتواهای آموزشی با تدریس گروه های آموزشی و دبیران توانمند استان تدوین و نکات مهم و چکیده مطالب کتاب های درسی و حل تمرین ها و نمونه سوال هم در پورتال اداره کل آموزش و پرورش استان و کانال اطلاع رسانی فضای مجازی بارگذاری شده است.

علوی نیا طراحی آزمون های آنلاین برای سنجش آموخته های دانش آموزان به عنوان خود ارزیابی تکوینی با سوالات طراحی شده از سوی گروه های آموزشی را از دیگر برنامه های این بخش عنوان کرد و افزود: ایجاد بستر اختصاصی آزمون های آنلاین برای مدارس متقاضی با اختصاص کد کاربری و رمز مخصوص و ایجاد مدیریت گروه های مجازی برای مدیران مدارس متوسطه استان برای هم اندیشی و ایجاد بستری برای گزارش مدیران از دیگر برنامه های اجرا شده توسط اداره تکنولوژی آموزشی بوده است.

وی فعالیت های مستمر دبیرخانه کشوری توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان در جهت ترغیب و تشویق همکاران در ایام تعطیلی و ایجاد فرصتی برای شرکت در بخش مقالات شانزدهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس تابستان 99 به میزبانی استان زنجان را گامی در جهت توسعه حرفه ای معلمان دانست و اضافه کرد: ایجاد و مدیریت مجازی کلاس شیشه ای از سوی گروه توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان استان برای درج محتواهای تولید شده از سوی دبیران استان، فضایی برای هم افزایی و اشتراک تجارب تدریس همکاران ایجاد کرد.

رییس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: دریافت بازخورد آموزش های مکمل اداره کل، در شبکه های مجازی از ناحیه مدیران با تکمیل فرم اطلاعات 10409 در سامانه نظارت مدارس در راستای پیگیری روند آموزشی دانش آموزان انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه گروه های آموزشی در سراسر استان در این ایام خوش درخشیدند، خاطرنشان کرد: شرایط موجود، اهمیت و نقش و جایگاه گروه های آموزشی را در دستگاه تعلیم و تربیت، به خوبی نمایان کرده است.

هم‌اکنون حدود 200 هزار دانش‌آموز در 2 هزارو 550 مدرسه سطح استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*