یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

بیمارستان بین‌المللی 96 تختخوابی نبوت نیروی دریایی ارتش افتتاح شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
بیمارستان بین‌المللی 96 تختخوابی نبوت نیروی دریایی ارتش افتتاح شد

بیمارستان 96 تختخوابی نبوت نیروی دریایی کنارک با حضور فرمانده کل ارتش، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید.

- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کنارک، بیمارستان 96 تختخوابی نبوت نیروی دریایی کنارک صبح امروز با حضور امیر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید.

راه‌اندازی بیمارستان کنارک در راستای توسعه سواحل مکران

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم اظهار داشت: بیمارستان بین‌المللی 96 تخت‌خوابی «نبوت» کنارک در راستای اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه سواحل مکران توسط وزارت بهداشت و نیروی دریایی ارتش و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در فضایی به وسعت پنج هکتار احداث شده که امروز شاهد بهره‌برداری آن در در منطقه سوم دریایی نبوت کنارک هستیم.

امیر دریادار شهرام ایرانی افزود: این بیمارستان دارای بخش‌های مختلف تخصصی و فوق‌تخصصی شامل اورژانس، کلینیک تخصصی، بخش‌های بستری زنان، مردان و اطفال، جراحی داخلی، آی سی یو، سی سی یو، ان آی سی یو، فیزیوتراپی، دیالیز، رادیولوژی، آزمایشگاه و دندانپزشکی و بخش‌های آموزشی شامل آمفی تئاتر، کتابخانه، پاویون و کلاس‌های درسی هست که به منظور آموزش در جنب این بیمارستان طراحی و ساخته شده است.

وی گفت: پیش از این در این منطقه از استان سیستان و بلوچستان بیمارستانی با این امکانات و وسعت وجود نداشته که این اتفاق می‌تواند تاثیر بسزایی در رشد حوزه سلامت و بهداشت و درمان منطقه داشته باشد و بنای بیمارستان در نقطه‌ای احداث شده که امکان دسترسی آسان و سریع برای عموم مردم در تمام ایام هفته به صورت شبانه‌روز میسر باشد.

تأمین 50 درصد پزشکان تامین بیمارستان 96 تختخوابی نبوت

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح این بیمارستان اظهار داشت: پروژه ساخت بیمارستان 96 تختخوابی کنارک از سال 90 به دنبال سفر استانی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) کلید خورد و طراحی آن آغاز و بهترین نقطه از نظر دسترسی مردم برای آن در نظر گرفته شد.

وی افزود: از نظر زیربنایی کل این بیمارستان 11200 مترمربع است که ساختمان اصلی آن 10 هزار و 600 مترمربع بوده و در کنار آن ساختمان های جانبی و آموزشی نیز قرار دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برای ساخت کل سازه این بیمارستان 2000 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و نیروی دریایی هزینه شده است.

وی تاکید کرد: از سال 92 تفاهم نامه ای با وزارت بهداشت و درمان جهت تجهیز و آماده سازی بیمارستان کنارک منعقد شد که اکنون کار تجهیز این بیمارستان به پایان رسیده است.

کرمی اذعان کرد: همچنین برای به کارگیری نیروی انسانی مورد نیاز برای این بیمارستان نیازمند همیاری وزارت بهداشت و درمان هستیم.

وی بیان کرد: این بیمارستان دارای بخش‌های مختلفی از جمله رادیولوژی، اورژانس، سی تی اسکن، بستری مردان، زنان، اطفال، آی سی یو، سی سی یو، ان آی سی یو و دندانپزشکی است و افزون بر آن در کنار این بخش‌ها یک مجموعه آموزشی نیز وجود دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: از نظر استعداد سازمانی در این بیمارستان تمام تخصص‌ها دیده شده و تاکنون 50 درصد پزشکان تامین شده است.

وی ضمن تشکر از زحمات همه دست اندرکاران که برای راه اندازی این بیمارستان همیاری کردند، ادامه داد: خوشبختانه اقدامات خوبی از سوی ارتش برای رفاه حال مردم صورت گرفته است

کرمی خاطرنشان کرد: همه این مناصب و مسئولیت ها برای کسب رضای الهی ست بنابر این باید از این فرصت برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در این زمینه ظهار داشت: بیمارستان 96 تختخوابی کنارک با 11 هزار مترمربع زیربنا، شامل تمامی بخش های جنرال، جراحی، زنان، نوزادان و پاراکلینیکی است. این مرکز درمانی با دستگاه‌های پیشرفته پزشکی از جمله سی تی اسکن، رادیولوژی، اکسیژن درمانی، اتاق‌های هایپرمال جهت رفاه شهروندان تجهیز شده است.

دکتر صلاح الدین بویا با اشاره به اینکه برای ساخت این بیمارستان 200 میلیارد تومان هزینه شده، گفت: این بیمارستان دارای چابهار بخش بستری، دیالیز، آی سی یو، دندانپزشکی و سی سی یو است.

وی بیان کرد: سرانه تخت بیمارستانی به ازای هر یک‌هزار نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر منطقه جنوب استان سیستان و بلوچستان کمتر از 0.6 تخت است طوری که برخی مواقع برای بستری بیماران با کمبود شدید تخت مواجه می‌شویم و نیاز است حداقل 2 هزار تخت جدید بیمارستانی تامین اعتبار و راه‌اندازی شود.

بویا با بیان اینکه شاخص میانگین تخت بیمارستانی در کشور 1.8 به ازای هر یک هزار نفر است و این شاخص در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان بسیار ناچیز و اندک است، افزود: شهرهای مختلف استان با کمبود تخت بیمارستانی مواجه هستند. مردم انتظار دارند با ساخت بیمارستان 540 تخت‌خوابی در چابهار، بیمارستان در زرآباد، دشتیاری و قصرقند شاخص‌های سلامت ارتقا یابد و مشکلات حوزه بهداشت و درمان آنان کمتر شود.

معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس نیز بر ساخت بیمارستان 540 تخت‌خوابی و تخصیص حداقل 300 میلیارد تومان اعتبار در فاز نخست آغاز به کار تاکید کرد و اظهار داشت: مسئولان باید برای حل مشکلات بهداشتی و درمانی مردم جنوب بلوچستان به ویژه ساحل‌نشینان فکری اساسی کنند.

وی بیان کرد: در شهرستان‌های زرآباد، دشتیاری، قصرقند حتی یک تخت بیمارستانی وجود ندارد؛ درخواست ویژه داریم هرچه سریعتر برای ساخت بیمارستان 64 تخت‌خوابی زرآباد، 96 تخت‌خوابی قصرقند و 220 تخت‌خوابی دشتیاری اعتبارات لازم تخصیص پیدا کند و در همین دولت آغاز و تکمیل شوند.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان امام علی (ع) چابهار در حد یک بیمارستان نیست که از 25 تخت به بیش از 200 تخت ارتقا پیدا کرده و نمی‌تواند به تعداد بالای 700 هزار نفر از جاسک تا راسک را خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کند.

بر‌اساس این گزارش، بیمارستان بین‌المللی 96 تختخوابی نبوت نیروی دریایی ارتش در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه سواحل مکران و توسط اداره بهداشت و درمان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در فضایی به وسعت 5 هکتار و زیر بنایی بالغ بر 13200 متر مربع ساخته شده است.

همچنین این بیمارستان دارای بخش‌های مختلف تخصصی و فوق‌تخصصی شامل اورژانس، کلینیک تخصصی، بخش‌های بستری زنان، مردان و اطفال، جراحی داخلی، آی سی یو، سی سی یو، ان آی سی یو، فیزیوتراپی، دیالیز، رادیولوژی، آزمایشگاه و دندانپزشکی و همچنین بخش‌های آموزشی شامل آمفی تئاتر، کتابخانه، پاویون و کلاس‌های درسی است که به منظور آموزش در جنب این بیمارستان طراحی و ساخته شده است.

گفتنی است، در این منطقه از استان سیستان و بلوچستان بیمارستانی با این امکانات و وسعت وجود نداشته که این اتفاق می‌تواند تاثیر بسزایی در رشد حوزه سلامت و بهداشت و درمان منطقه داشته باشد و بنای بیمارستان در نقطه‌ای احداث شده است که امکان دسترسی آسان و سریع برای عموم مردم در تمام ایام هفته به صورت شبانه‌روز میسر باشد.

بیمارستان بین‌المللی 96 تختخوابی نبوت نیروی دریایی ارتش افتتاح شد 2