چهارشنبه 18 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

قیمت طلا امروز، دوشنبه (26 فوریه) تحت فشار تقویت دلار آمریکا کاهش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر سرنخ‌های بیشتر در مورد زمان‌بندی فدرال رزرو ایالات‌متحده برای اولین کاهش نرخ بهره در سال جاری بودند.

شرکت ملی صنایع مس ایران، دستاوردهای خود را در زمینه فیروزه در نخستین نمایشگاه بین‌المللی گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات، تجهیزات و صنایع وابسته، از سوم تا ششم اسفند در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، به نمایش گذاشت.

سیاست گذار پولی بر اجرای مصوبه بهمن ماه سال گذشته مبنی بر سقف 22.5 درصدی تاکید دارد، اما کارشناسان اقتصادی ضمن تاکید بر مثبت بودن انتشار اوراق گواهی سپرده 30 درصدی، معتقدند سیاست گذار باید در ادامه به فکر اصلاح نرخ سود بانک‌ها نیز باشد.

اخیرا ایران خودرو و سایپا تلویحاً اعلام کرده‌اند که از سال آینده و با مجوز سازمان حمایت، قیمت محصولات خود را افزایش خواهند داد و به‌روز می‌کنند. شورای رقابت هم این‌گونه اظهارنظر کرده است که فرایندی طبیعی رخ داده است، خودروسازان پس از ارائه صورت‌های مالی و مستندات تغییرات در قیمت نهاده‌های تولید (همچون سایر کالاها)، می‌توانند قیمت محصولات خود را به‌روز کنند.

امروز مطالبی همچون 4 افزایش سرمایه و 2 واگذاری سهام مهم برای سهامداران، مهم ترین قیمت ها برای طلا، این نمادها آماده انجام معامله می باشند، افشای اطلاعات باعث توقف این نماد شد؛ تحلیل تکنیکال شاخص گروه سیمان؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

بروزرسانی‌های مکرر در سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی، مشکلاتی را برای فعالان اقتصادی به وجود آورده است. به گونه‌ای که در روز‌های اخیر، اختلال جدی در روند فعالیت سامانه مذکور، موجب سردرگمی مودیان شده است.