سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

استفاده از دستاورد‌های دانش بنیانی و تولیدات بار اول در حوزه گلوگاه‌های تولیدی و عملیاتی به خلق ثروت بیشتر در صنعت نفت می‌انجامد. از طرف دیگر، رقابت پذیری ما در بازار‌های صادراتی و صنایع داخلی کشور افزایش می‌یابد.

از 9 سایت ارتباطی ایرانسل در شهرستان نیشابور به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، بهره‌برداری شد.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت «به‌پرداخت ملت» با حضور بیش از 96 درصد سهامداران برگزار شد.

امروز مطالبی همچون با کارت ملی؛ دلار سهمیه‌ای بگیرید، جدیدترین قیمت خودرو‌های سایپا و ایران خودرو، مجمع غبشهر 1402 | میزان سود و زمان پرداخت آن، مجمع غبشهر 1402 | میزان سود و زمان پرداخت آن، کدام نماد‌ها حجم مشکوک خوردند؟، سهامداران برای خرید این نماد‌ها صف کشیدند؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

پیش از این عمده کالا‌های اساسی کشور از آمریکای لاتین و بعضا با دشواری زیاد از برخی کشور‌های اروپایی تامین می شد که در سال جاری از سهمیه آمریکای لاتین کاسته شده و اروپا نیز تقریبا حذف و جایگزین شده است.

در حالی که در اواخی مردادماه، هیات وزیران آیین نامه واردات خودرو توسط جانبازان را نهایی و ابلاغ کرد؛ در کمتر از دو ماه تا پایان سال با دو اصلاحیه در آیین نامه مذکور موافقت شده تا اتفاق عجیبی در فضای مجازی خرید و فروش حواله این خودرو‌ها رقم بخورد.

در ششمین روز از دهه مبارک فجر، جمعی از مسئولان بسیج دانشجویی استان کرمان در قالب اردوی «راهیان پیشرفت»، از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بازدید کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: از ظرفیت محصولات تجاری سنگین گروه بهمن می توان در حوزه حمل و نقل محصولات معدنی استفاده کرد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در واکنش به تصمیم شهرداری تهران به واردات اتوبوس از چین اظهار داشت: تا زمانی که ظرفیت و توانمندی تولید اتوبوس در داخل وجود دارد، منابع ارزی کشور نباید صرف واردات اتوبوس از چین شود.

با افتتاح خط بدنه‌سازی، رنگ و مونتاژ، «ری‌را» بنزینی وارد مرحله صنعتی‌سازی شد و پس از طی مراحل کیفی، ظرف سه ماه آینده تجاری‌سازی و عرضه خواهد شد.

با اضافه شدن پنج رمزارز جدید به استخر مشارکت نوبیتکس، امکان انجام معاملات تعهدی در این رمزارزها نیز فراهم شد.

همتی خطاب به دولت و مجلس نوشت: مگر نگفتید، یکدست و هماهنگ شده اید؟ اگر از این حرف‌ها قصد توجیه تورم بالای سال آینده را ندارید، خوب بنشینید و با هم معضل را حل کنید.

دبیر کل اوپک اعلام کرد: بازار جهانی نفت ظرف مدت 20 سال آینده به 14 تریلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی به ماجرای مسدودسازی حساب 400 فروشنده صنف طلا و جواهر ورود کرد.

قیمت نفت روز سه‌شنبه روند صعودی خود را حفظ کرد زیرا سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه تلاش‌های آنتونی بلینکن، دیپلمات ارشد آمریکایی در خاورمیانه برای توقف جنگ غزه و فرونشاندن تنش‌ها در این منطقه بزرگ تولیدکننده نفت بودند.

وزیر دارایی آلمان می‌گوید، کشورش بدون رشد اقتصادی فقیرتر می‌شود و مزیت رقابتی خود را از دست می‌دهد.