دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

قاسم رضاییان، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران معتقد است: دولت برای کاهش محدودیت‌های ناشی از تحریم باید راه را برای تقویت صادرات غیرنفتی هموار کند، پس باید موانعی که با پیمان‌سپاری ارزی ایجاد کرده، بردارد.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با تاکید بر اینکه باید پلتفرم‌های انتشار آگهی در بازار مسکن ساماندهی شوند تا از قیمت سازی از این طریق جلوگیری شود، گفت: برخی فضاسازی‌ها حاکی از افزایش قیمت مسکن در نیمه دوم امسال دارد، اما مردم فریب این شایعات را نخورند.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با اعلام این که خودروی کراس اوور ری را در بهمن ماه به مرحله تولید انبوه خواهد رسید، گفت: تا پایان سال، 500 دستگاه از این خودرو به تولید می رسد.

با تصمیم دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت، محل تامین ارز گوشی تلفن همراه بالای 600 دلار صرفا به «ارز صادراتی غیر» تغییر کرد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، گفت: بازار خودرو به علت انتظار برای واردات همچنان در رکود به سر می‌برد.

روزنامه یونهاپ کره جنوبی گزارش داد، تهران در حال بررسی دریافت سود از بانک‌هایی است که حدود 6 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را به علت تحریم‌های آمریکا نگهداری کرده و مانع از انتقال آن به تهران شده بودند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران معتقد است: بیشترین فشار به واحد‌های اقتصادی مستقل و شهروندان وارد می‌شود که این ناعدالتی مالیاتی، یکی از مهم‌ترین ناکارایی‌های نظام مالیاتی کشور است.

در بسته خبری اقتصادی امروز، تیتر‌هایی مانند بورس قرمزپوش بسته شد، سکه به روند کاهشی ادامه داد، خودروی اتومات کارکرده در کانال یک میلیاردی، ملاک محاسبه حقوق بازنشستگی چند سال است؟، چشم انداز 30 میلیارد دلاری تجارت ایران و عراق و حراج اسکلت کمیاب یک دایناسور را می‌خوانید.

شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، هیچ یک از سیم‌کارت‌های ثبت شده به نام باشگاه پرسپولیس، از نظر دسترسی به شبکه و اینترنت، تفاوتی با سیم‌کارت‌های دیگر این شرکت ندارند و این باشگاه در صورت تمایل، لازم بوده تا این دسترسی را از مراجع ذی‌ربط، پیگیری و أخذ کند.

آزمایشگاه فناوری 5G و اینترنت اشیا همراه اول با هدف توانمندسازی حوزه ICT کشور معرفی و نخستین فراخوان هکاتون نسل 5 مرکز تحقیق و توسعه این اپراتور رونمایی شد.