پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

شکل‌گیری بحثی در رابطه با وضعیت نظارت بر واردات و سامانه‌های مربوطه، پرونده باز واردات دو میلیارد دلاری را به میان آورد که با وجود اظهار کالا به گمرک و گذشت زمان، هنوز تائید منشأ ارز از سوی بانک مرکزی انجام نشده است؛ این جریان زوایای متفاوتی داشته و پای دستگاه‌های مرتبط در حوزه تجارت را وسط می‌کشد.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در بازدید از پیش اعلام نشده از شرکت ایران خودرو از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل صنعت خودرو قرار گرفت و دستورات مهمی برای کیفی و کمی سازی تولید خودرو در کشور صادر کرد.

نظرسنجی رویترز نشان داد تولید نفت اوپک در فوریه برای نخستین بار از سپتامبر، از افزایش تولید برنامه ریزی شده تحت توافق اوپک پلاس، فراتر رفت.

قیمت پالادیم روز چهارشنبه در پی تشدید بحران میان روسیه و اوکراین به روند افزایشی روز گذشته ادامه داد و صعود کرد در حالی که طلا تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار، با کاهش قیمت روبرو شد.

شرکت تویوتا موتور که پس از حمله سایبری به یک تامین کننده داخلی، فعالیت کارخانه هایش در ژاپن را متوقف کرده بود، از روز چهارشنبه تولید داخلی را ازسرخواهد گرفت.

آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که قیمت انواع برنج، شکر و گوشت در دی ماه امسال بین حدود 17 تا 81.8 درصد افزایش یافته که بیشترین افزایش قیمت مربوط به شکر و دو نوع برنج ایرانی بوده است.

نفت خام در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی با افزایش نگرانیها نسبت به اختلالات عرضه پس از تحریمهای سنگین علیه بانکهای روسیه و تشدید جنگ در اوکراین، رکورد قیمت جدیدی را شکست.

عربستان سعودی با وجود تشدید تحریمها علیه روسیه و اعتراض جهانی به حمله نظامی مسکو به اوکراین، پایبندی خود به توافق اوپک پلاس با روسیه در بازارهای نفت را مورد تایید مجدد قرار داد.

رئیس اتحادیه تزئینات داخل ساختمان از کاهش 50 درصدی تقاضا در تزئینات ساختمان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: قیمت مصالح مثل کاغذ دیواری و رنگ به دلیل کسادی بازار افزایش قیمت چندانی نداشته، اما اجرت نیروی کار نهایتا 20 درصد افزایش داشته است.

بر اساس قانون بودجه 1400 دولت موظف به توزیع عادلانه یارانه‌های انرژی و مدیریت تقاضای مصرف شده است و بر اساس آئین‌نامه هیئت وزیران، مشترکان برق که بتوانند مصرفشان را در چارچوب الگو کاهش دهند، مشمول پاداش می‌شوند.

شرکت ایده پرداز دانش نوین آرشام (گردش پی) در ششمین همایش ملی کیفیت برگزیده تندیس سیمین بر اساس ارزیابی مدل کیفیت جامع (TQM) شد.

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نوسان مثبت بورس در آخرین روز هفته، بدعهدی هشت شرکت برای پرداخت سود سهام عدالت، کارگر اگر یک روز هم کار کند، مشمول عیدی است، قیمت دلار و یورو در صرافی‌ها چقدر شد؟ اصابت ترکش تحریم‌های روسیه به نفت قزاقستان و آغاز روند صعودی بیت کوین را در بر دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، از برنامه تولید 750 هزار دستگاه انواع خودروی سواری و وانت در سال 1401 خبر داد.

طرح تسهیلات"انتخاب" ایران زمین در راستای حمایت از تولید داخل به مدت یکسال اجرایی می‌شود.