پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

در معاملات امروز (سه‌شنبه، 29 خردادماه) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 45 هزار و 849 تومان و حواله دلار نیز به نرخ 42 هزار و 809 تومان معامله می‌شود.

مرحله جدید فروش محصولات کرمان موتور با ظرفیت محدود از امروز، سه شنبه 29 خردادماه 1403 فعال خواهد شد.

امروز قیمت طلا در جریان معاملات بازار ریزش را در پیش گرفته است و به 2,324 (دو هزار و سیصد و بیست و چهار) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش 0.09 درصدی داشته است.

شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان تصمیم خود را برای افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 3.000 میلیارد ریال به 10.500 میلیارد ریال از محل سود انباشته اعلام کرد.

طرح پذیرنده بانک ملی ایران در راستای حمایت از کسب و کارها برای دارندگان دستگاه کارتخوان سداد جوایز ارزنده‌ای را در نظر گرفته است.

بسته‌های ترکیبی جدید همراه اول به مناسبت دهه ولایت با تخفیف ویژه ارائه شد.

رئیس اتاق ایران و چین با بیان اینکه وقتی نامزدی در خصوص اقتصاد صحبت می‌کند باید ایده مشخصی داشته باشد، گفت: کاندیدای انتخابات باید شفاف بگوید طرفدار اقتصاد بازار است یا متمرکز؛ تا به امروز هیچ‌کدام از نامزد‌ها دراین‌باره شفاف سخن نگفته‌اند و فقط شعار و حرف های زیبا شنیده ایم.

تورم افسار گسیخته سالهای اخیر فشار را بر سبد خانوارهای ایرانی بیش از پیش کرده است. اقلام ضروری روز به روز گران تر می شود و همین باعث کاهش مصرف این اقلام توسط خانواده ها خصوصاً خانواده های کم برخوردار شده است.

در پاسخ به یکی از کاندیداها: وضع جاده‌های ایران هم سطح کشورهای پیشرفته جهان است.

با تصمیم هیات مدیره سازمان بورس، دو خودروساز دولتی و زیان ده از منطقه قرمز و اخراج از بورس فعلا نجات یافته اند. هرچند به نظر می‌رسد با این شیوه مدیریتی در ایران خودرو و سایپا، همچنان شاهد روشن بودن موتور خلق زیان در جاده مخصوص باشیم.

رئیس دیوان عدالت اداری با تأکید بر اجرای رأی صادره از هیأت عمومی این دیوان در خصوص تعیین قیمت بلیت هواپیما، اختیارات کنترل قیمت را از وزارت راه سلب کرد.

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز (دوشنبه، 28 خردادماه) با افزایش 100 هزار تومانی نسبت به روز گذشته، 40 میلیون و 100 هزار تومان داد و ستد شد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.48 درصد کاهش به 2321 دلار و 87 سنت رسید.

رئیس سابق اتاق ایران در واکنش به صحبت‌های یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر برنامه توسعه تجاری و ارتباط با 200 کشور دنیا اظهار داشت: این کاندیدا گفته است، با روشی که داریم، می‌توانیم با 200 کشور مبادله تجاری داشته باشیم و روابط خود را توسعه دهیم که خب می‌دانیم که این‌ها حرف‌ها واقعی و درست نیستند و در عمل امکان چنین چیزی وجود ندارد.

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد اندکی کاهش بود.