پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

ایرانسل به عنوان تنها اپراتور تلفن‌همراه، «لوح و تندیس ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان» را از سازمان ملی حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دریافت کرد. این نهمین سال است که ایرانسل در همایش ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، برگزیده می‌شود.

در بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور موضوع ماده 189 قانون مالیات‌های مستقیم 6 محور در اجرای اقدامات مربوط به جایزه خوش حسابی مودیان در اجرای ماده 189 قانون مالیات‌های مستقیم به ادارات کل مالیاتی ابلاغ شده است.

آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های توسعه‌ای شرکت ملی صنایع مس ایران به صورت رسمی منتشر شد که بر این اساس، 2 کلان پروژه کارخانه تغلیظ دره‌زار و درآلو در آستانه اتمام عملیات اجرایی قرار دارند.

دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در اولین جلسه ستاد اربعین مناطق آزاد بر استفاده حداکثری از ظرفیت های این مناطق برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی تأکید کرد.

«چکنو» بانک صادرات ایران (نخستین چک امن دیجیتال) به عنوان وثیقه تسهیلات خرد پذیرفته می‌شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: از ابتدای سال جاری تولید محصولات گروه سایپا با توجه به شرایط موجود روند مناسبی داشته است و این مهم در ماه‌های پیش رو با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت، لذا این وعده را به متقاضیان محصولات سایپا می‌دهیم که طرح‌های پیش فروش و فروش فوق العاده استمرار خواهد یافت.

مدیرعامل بیمه دی گفت: اجرای افزایش سرمایه مرحله دوم تا مبلغ 20,000 میلیارد ریال در دستور کار این شرکت قرار دارد.

حداقل موجودی حساب‌های قرض‌الحسنه برای شرکت در جشنواره قرعه‌کشی بانک گردشگری مبلغ دو میلیون ریال و مهلت شرکت در قرعه‌کشی تا پایان شهریور 1403 است.

امروز قیمت طلا در بازار روند صعودی را تجربه کرده است و ارزش هر اونس به 2,295 (دو هزار و دویست و نود و پنج) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.08 درصدی داشته است.

افزایش بیش از صددرصدی سود هر سهم بانک تجارت به مبلغ 1024 ریال با تسویه مطالبات این بانک بابت تعهدات ارزی سال‌های 1391-1390 پس از اتمام حسابرسی و تأیید مطالبات از سوی بانک مرکزی، محقق شد.

در آخر هفته، الکساندر دی کرو، نخست‌وزیر بلژیک به دلیل نتایج ضعیف حزبش در انتخابات، استعفای خود را اعلام کرد.

کارشناس بازار خودرو گفت: در حال حاضر با رکود کامل در بازار مواجه هستیم و مشتری برای خرید مراجعه نمی‌کند. اما پاسخ به این پرسش که چرا قیمت‌ها آن‌قدر بالا مانده این است که مسئولان وزارت صمت نتوانستند نیاز روزانه، ماهانه و سالانه بازار خودرو را تأمین کنند.

وام مسکن 400 میلیون تومانی به گروه‌هایی که جزو دهک‌های اول تا دوم درآمدی هستند، تعلق می‌گیرد. اگر کسی در دهک سوم یا چهارم قرار بگیرد، سهمش از وام مسکن 300 میلیون تومان خواهد بود.

با توجه به قانون بودجه سال 1403، عوارض و حقوق ورودی خودرو 33 هزار و 922 میلیارد تومان و مالیات بر انواع خودرو‌های سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی گران‌قیمت دو هزار و 643 میلیارد تومان تعیین شده است.

معامله‌گران در بازار طلا و سکه در حالی در انتظار تعیین موضع بازار نسبت به خبر اعلام اسامی نامزد‌های تایید صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری هستند؛ که روند قیمت‌ها امروز در بازار کاهشی بود.

رونمایی از پوستر اولین جشنواره هنرهای تجسمی به نام شهید «یوسف برتینا» با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد در منطقه آزاد اروند انجام شد.