پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

پرداخت 7 هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی به‌حساب یک شرکت دولتی با 504 کارمند رسمی در شرایطی است که صورت‌های مالی این شرکت از زیان‌ده بودن دخل‌وخرج آن حکایت دارد. به‌گونه‌ای که تا پایان شهریورماه 1402 میزان زیان انباشته این شرکت به بیش 6 هزار میلیارد تومان رسیده بود.

در حالیکه فرزند یک کارگر زحمتکش سالی 3 کیلو گوشت قرمز نمی‌خورد و سلامتی و آینده‌اش در معرض خطرِ جدی‌ست، آقای وزیر کار و معاونان ایشان مدعی حمایت از معیشت و زندگی کارگران هستند و تنها راهکاری که برای این حمایت به ذهن‌شان می‌رسد، فرستادن لایحه اصلاح قانون کار به مجلس است.

تبریز، مرکز استان آذربایجان شرقی، یکی از کلانشهر‌های ایران است که طی سال‌های اخیر روندی صعودی در حوزه قیمت مسکن پیدا کرده است.

بانک آینده در راستای مولدسازی دارایی‌ها، شماری از املاک تملیکی و مازاد بر نیاز خود را از طریق مزایده عمومی به‌فروش می رساند.

شرکت به‌پرداخت ملت با میزبانی 20.39 درصد کل ارزش ریالی تراکنش‌های سال 1402، همچنان بالاترین سهم بازار پرداخت الکترونیک کشور را در اختیار دارد.

شهاب خدابخش، مدیرعامل کافه بازار، گفته است که این مجموعه در سه چهار سال گذشته تلاش کرده که وارد بازار بورس بشود اما هر بار با موانع متعددی روبرو می شود. او گفته که حتی خود فرابورس هم نمی تواند دلیل عدم پذیرش بازار در بازار بورس کشور را توضیح بدهد.

رشد صادرات در حالی رخ می‌دهد که چین با تشدید تنش‌های تجاری با ایالات‌متحده و اروپا مواجه است. ایالات‌متحده در حال افزایش تعرفه بر خودروهای الکتریکی ساخت چین است در حالی که اروپا در حال بررسی وضع تعرفه‌های مشابه است. بعید است که تعرفه‌های خارجی فورا صادرات را تهدید کند.

قیمت لیر ترکیه در بازار آزاد ارز ظرف یک سال گذشته سقوط 13 درصدی داشته. درام ارمنستان و دینار عراق به ترتیب 17 و 18 درصد گران شدند

ظاهرا متولیان و تصمیم گیران حوزه واردات خودرو، قید واردات خودرو‌های با کیفیت و کم‌مصرف را زده‌اند و برخی افراد نیز به دنبال کسب‌وکار و سود برای خودشان هستند تا خودرو‌های چینی پرمصرف وارد کشور کنند. به‌گونه‌ای که برخی از این خودرو‌های وارداتی تا صدی 15 لیتر بنزین مصرف می‌کنند که مصرف بالای این خودرو‌ها برای ما تبدیل به بحران شده و مصرف سوخت را به شدت افزایش داده است.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب با اشاره به رکوردشکنی این کارخانه در اردیبهشت ماه 1403، از تولید بیش از 118هزار تن نورد و شمش خبر داد.

شاخص قیمت جهانی مواد غذایی سازمان ملل متحد در ماه می برای سومین ماه متوالی افزایش یافت، زیرا افزایش قیمت غلات و محصولات لبنی بر کاهش قیمت شکر و روغن‌های گیاهی غلبه کرد.

براساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه نقدی فروردین 1403 مطابق تاریخ واریزی ماه‌های قبل پرداخت شد و شارژ سومین کالابرگ 220 هزار تومانی نیز 18 فروردین همچون ماه‌های قبل انجام شد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 3.46 درصد کاهش به 2293 دلار و 78 سنت رسید.

با بودجه‌ای حدود دو میلیارد و 300 میلیون تومان می‌توان واحد آپارتمانی 80 متری با سن بنای هفت سال را در محله پونک خریداری کرد. آپارتمان دیگری در همین محله با متراژ 64 متر و ساخت سال 1395، به قیمت یک میلیارد و 620 میلیون تومان معامله می‌شود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی وصول شده در چهارمحال و بختیاری در سال گذشته حدود 3 هزار و 100 میلیارد تومان بود، گفت: مجموع درآمدهای مالیاتی کشور در سال گذشته 800 هزار میلیارد تومان بود.

فوربز، مجله معروف اقتصادی آمریکا، سیاهه‌ای از نام پولدارترین زنان جهان را منتشر کرد که در صدر آن همچنان نام فرانسواز بتانکور، مالک لورئال، بزرگترین شرکت تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی جهان به چشم می‌خورد.