پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

روند نزولی شاخص بورس در هفته‌های اخیر در حالی ادامه دارد که روز گذشته رییس سازمان برنامه و بودجه یکی از دلایل مهم رکود بهاره شاخص بورس را اعلام کرد.

اظهارات یاسر جبرائیلی از چهره‌های نزدیک به طیف اصولگرا باز هم واکنش برانگیز شد.

سرپرست بانک دی با تأکید بر ضرورت رعایت دقیق مقررات و بخشنامه‌های اعتباری، تسهیل در فرایندهای ارائه خدمت به مشتریان در شعب را خواستار شد.

شرکتی که نزدیک به 98 درصد سهامش متعلق به بانک پاسارگاد است، در دو سال گذشته بیش از 5 هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات از این بانک دریافت کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران صبح امروز شنبه 12 خرداد ماه از کارخانجات گروه صنعتی مپنا بازدید و از نزدیک در جریان توانمندی‌های ساخت این مجموعه در حوزه تجهیزات صنعت برق و انرژی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از ساخت 3 نیروگاه 42 مگاواتی برق در مجتمع های مس سرچشمه، سونگون و خاتون آباد به منظور کمک به تامین نیاز انرژی در شرکت ملی مس خبر داد.

قیمت دلار، یورو، پوند و سایر ارز‌ها امروز یکشنبه 13 خرداد 1403 را می‌توانید در این جدول ببینید. لازم به ذکر است که این نرخ‌ها قیمت بازار آزاد است (بجز دلار که نرخ بازار مبادله ارزی است) و با نرخ ارز سهمیه‌ای متفاوت است.

بررسی قیمت‌های پیشنهادی فروش آپارتمان های مسکونی در دو منطقه شاخص شمال تهران (مناطق یک و سه)، برآورد اولیه از میانگین بودجه موردنیاز برای خرید مسکن در این دو منطقه را نشان می‌دهد.

طبق خبرهای رسیده برای هر نفر 220 هزار تومان یارانه کالابرگی و 300 هزار تومان یارانه نقدی جمعا 520 هزار تومان در حساب افراد می نشیند.

قیمت آپارتمان در عظیمیه کرج با محله‌های گرانقیمتی مثل نیاوران و فرمانیه تهران رقابت دارد. بخشی از فروشنده‌ها در محله‌هایی مثل گوهردشت تا متری 100 میلیون به خریداران پیشنهاد می‌دهند که طبق آمار‌های رسمی فقط از قیمت آپارتمان در پنج نقطه گرانقیمت پایتخت کمتر است.

دبیرکل اتاق اصناف با بیان اینکه قیمت نان طی 4 سال گذشته افزایش نیافته است، گفت: پس از مصوبه دستورالعمل فروش اینترنتی نان قیمت‌ها کاهشی یا افزایشی نمی شود.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: با توجه به افزایش حجم جوجه‌ریزی مازاد بر نیاز کشور، یک چهارم تولید مرغ باید در سبد صادرات قرار بگیرد.

طبق اعلام مرکز آمار ایران، متوسط قیمت 53 قلم از کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور در اردیبهشت ماه منتشر شده که بر اساس آن بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام گوشت گوسفند، گاو و گوساله بوده و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به گروه مرغ ماشینی است.

تسهیلات مسکن محرومین با سقف فردی 400 میلیون تومان به بانک‌های عامل ابلاغ شد که مشمولان این تسهیلات دهک‌های اول تا سوم درآمدی هستند.

بانک آینده در راستای عمل به مسئولیت‌اجتماعی خود و هم‌سو با سیاست‌های کلان کشور مبنی بر حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، طی سال 1402، صد در صد تعهدات خود را به‌انجام رسانده است.