پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

مهدی یوسف خانی، از ثبات قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده 55 هزارتومان و خرده فروشی حداکثر 55 هزارتومان است.

قیمت دلار در سال‌جاری متاثر از اخبار سیاسی، فراز و فرودهای زیادی داشت و در تمام این مدت، سایه سیاست‌گذار بر بازار ارز گسترده بود.

رئیس کل گمرک درباره ابهامات ممنوعیت برند اپل، گفت: آنچه در نص صریح مصوبه هئیت دولت است ممنوعیت واردات تلفن همراه هوشمند با این نشان تجاری است.

سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: قیمت مصوب شکری که با ارز تالار اول با نرخ 28500 تومانی وارد می‌شد و به دست مصرف‌کننده می‌رسید، هر کیلو 28500 تومان بود و حالا که شکر با ارز تالار دوم وارد و ارزش افزوده آن نیز افزایش یافته، قیمت مصوب شکر به 42500 در هر کیلو تغییر کرد.

قیمت هر اونس طلا امروز 14 خرداد ماه با 0.18 درصد کاهش به 2323 دلار و 10 سنت رسید.

راه‌اندازی فاز نخست طرح توسعه میادین سپهر و جفیر با سرمایه‌گذاری 2.8 میلیارد دلار بودیم که به موجب آن 50 هزار بشکه در روز به میزان تولید نفت کشور اضافه شد.

منتخب مجلس دوازدهم و عضو کمیسیون عمران مجلس گذشته از تعیین سقف اجاره‌بها در هر شهر و استان براساس نرخ تورم همان منطقه خبر داد.

در 27 دی سال گذشته علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، گفت تابستان سختی در پیش است، اما هنوز بهار تمام نشده، تنگنای برق صنایع به قطع برق خانگی و قطع برق استادیوم فوتبال درست در بحبوحه بازی‌های حساس آخر فصل رسیده است. ماجرا به همین‌جا ختم نشده و دیروز برق ستاد انتخابات وزارت کشور مکررا قطع شد و صدای نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را درآورد.

اجرای کالابرگ الکترونیکی در خرداد ماه 1403 کلید خورده است و با شرایطی که در اندیشه معاصر برایتان ذکر میکنیم، در قالب طرح فجرانه و احتمالا به اعتبار 220 هزار تومان به هفت دهک اول درآمدی اختصاص پیدا می‌کند

طبق گزارش انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران میزان مصرف شیر به ازاء هر نفر در کشور کمتر از نصف استاندارد جهانی است. اما معاون امور دام جهادکشاورزی مدعی شده است؛ این رقم در سال آینده به 165 کیلوگرم خواهد رسید. یعنی بیش از استاندارد جهانی.

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام " گوشت گوسفند" با 4.5 درصد و " گوشت گاو و گوساله" با 1.3 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "مرغ ماشینی" با 3.8- درصد است.

سیاستگذار اقتصادی خبر از کاهش سقف ماهانه کارت به کارت به یک میلیارد تومان و محدودیت تعداد تراکنش‌های ماهانه کارت‌ها به 200 تراکنش داده است. به نظر می‌رسد این اقدامات در جهت محدودیت استفاده از ریال، فعالان اقتصادی را به استفاده از ابزار‌های پرداخت موازی و غیر رسمی هدایت کند.

بر اساس جدیدترین بخشنامه فروش منتشر شده توسط خودروسازان بم، شرایط فروش اقساطی بک X3 خرداد 1403 اعلام شده است.

مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد گمرک ایران گفت: آن دسته از مسافران که برای فعال‌سازی گوشی‌های تلفن همراه مسافری با مشکل مواجه بوده‌اند، می توانند از 20 خرداد ماه سال‌جاری به نزدیکترین گمرک محل مراجعه و نسبت به تکمیل فرایند فعالسازی گوشی‌های تلفن همراه اقدام نمایند.

همراه اول در راستای حمایت از دانشجویان نخبه و با استعداد در مقطع کارشناسی ارشد، بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهد.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از حذف ارز ترجیحی شکر، خبر داد.