پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

قیمت نفت در بازارهای جهانی با کاهش و بهای طلا با افزایش رو‌به‌رو بود.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پرونده پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی که با او رابطه داشت، مجرم شناخته شد.

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران طی 24 ساعت گذشته تغییر کرد.

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه 11 خرداد 1403 در انواع سوت با عیار 750 را در جدول زیر مشاهده کنید. سوت واحد اندازه گیری جرم طلا بوده و یک گرم =1000 میلی‌گرم = 1000 سوت است، لذا هر سوت برابر است با یک هزارم گرم.

در سال 1914، فدرال ریزرو آمریکا اولین دلار را به شکلی که ما امروز می‌شناسیم، چاپ کرد. حدود شش دهه بعد، دلار به شکل رسمی به یکی از مهم ترین ارزهای جهانی تبدیل شد.

پیگیری‌ها از سازمان توسعه تجارت نشان می‌دهد ممنوعیت واردات آیفون همچنان مربوط به مدل‌های آیفون 14 به بعد است و تغییری در این رابطه ایجاد نشده است.

تردیدها و ابهامات بر آینده خودروهای برقی سایه افکنده است. هرچند این خودروها در مدت زمان کوتاهی موفق شدند جایگاه خوبی در بازار پیدا کنند، اما امروز به‌رغم پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه اولیه، این حوزه با چالش‌های روزافزون مواجه شده‌است.

نایب رئیس هیأت مدیره انجمن سازه‌های فولادی ایران گفت: متوسط عمر ساختمان‌ها در حال حاضر بین 20تا 25 سال است و در حال حاضر زباله‌های ساختمان‌های فرسوده در صورتی که از سازه‌های فولادی استفاده شود قابلیت بازیافت دارد.

در حالی مدیرکل واردات گمرک در بخشنامه جدیدی رسما از ممنوعیت واردات موبایل آیفون خبر داده که مدیرکل سازمان توسعه تجارت اعلام کرده این ممنوعیت مربوط به برندهای جدید است و شامل حال آیفون 12 و 13 نمی‌شود.

فهرست اقلام معاف از مالیات ارزش افزوده در 17 جز مختلف برای اجرا در سال جاری توسط سازمان امور مالیاتی و گمرک ایران ابلاغ شد.

سود سهام عدالت هنوز واریز نشده است و سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در این ارتباط اعلام کرد که علیه شرکت‌هایی که سود سهام عدالت ندادند، اقدام حقوقی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل بیمه دی ضمن تبیین اهداف و برنامه‌های سال جاری، از افزایش فروش 80 درصدی و بیش از 2.6 برابر شدن میزان سود کسب شده این شرکت نسبت به سال 1401 خبر داد.

سوئیسید گفت که امارات مقصد اصلی طلای قاچاق آفریقا بوده و 405 تن طلا در سال 2022 به دست آورده است. این سازمان گفت که در دهه گذشته، امارات متحده عربی بیش از 2500 تن طلای قاچاق را با ارزش کل بیش از 115 میلیارد دلار پذیرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در دیدار با مدیر فرودگاه بین المللی آبادان، بر نقش ویژه حمل و نقل هوایی در توسعه سرمایه گذاری و گردشگری، تأکید کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با حضور در برنامه تلویزیونی بازتاب ضمن تشریح وظایف و عملکرد این سازمان، گفت: هدفگذاری صادرات در سال 1403 تا مرز یک میلیارد دلار خواهد بود.