پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

مهدی جهانگیری، رئیس گروه مالی گردشگری، نشان ویژه ستاره مسئولیت اجتماعی را در مراسم پایانی یازدهمین دوره «جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران» دریافت کرد.

شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان که با نماد «گنگین» در بازار سرمایه فعالیت می‌کند، مرحله اول سود سهامداران حقیقی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها را واریز کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به نیازهایی که در بخش بنزین احساس می شد، بخشی از فرآورده های نفتی مازاد را برای تامین کسری بنزین از طریق تهاتر اختصاص دادیم.

در شلوغی‌های مربوط به انتخابات، بانک مرکزی بدون سر و صدا و بعد 6 سال نرخ دلار را رسماً روی سایت خود از 4209 به 37000 تومان افزایش داد!

مدیرتوسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: با توجه به تفاهم‌نامه صورت گرفته فی ما بین سازمان منطقه آزاد اروند و دانشگاه هنر اصفهان و بمناسبت هفته صنایع دستی؛ همایش جایزه ویژه «شهید بهروز مرادی» در منطقه آزاد اروند برگزار می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در برنامه هفتم موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان دیده شده که طی سه سال اجرای شود؛ به طوری که در سال اول 40 درصد و در دو سال بعد هم 60 درصد اجرایی شود.

«اوپن ای آی» بیشتر قابلیت های پولی «چت جی پی تی» را در نسخه رایگان فعال کرده؛ تحولی مهم که دامنه نفوذ هوش مصنوعی را بر زندگی ما افزایش می دهد؛ با این سرعت تحولات، چه پیش بینی درباره آینده هوش مصنوعی می شود؟

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: به دلیل تعطیلاتی که در هفته جاری داریم، حراج شمش طلا این هفته برگزار نمی شود.

در دولت سیزدهم آنچه در قالب فرامین هشت‌گانه از سوی رئیس‌جمهور فقید کشور ابلاغ شد، چشم‌اندازی در راستای بهبود ورود خودروهای خارجی به کشور ایجاد کرد.

معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور با هشدار به شبکه بانکی کشور در رابطه با رعایت نرخ سود سپرده‌های بانکی، از برخورد با مدیران عامل بانک‌های متخلف در صورت تخطی از بخش‌نامه‌های بانک مرکزی پیرامون سود سپرده بانکی خبر داد.

کارگردان فیلم «فرزند صبح» قصد دارد برای بهتر شدن کیفیت فیلم برخی سکانس‌ها را با استفاده از هوش مصنوعی روتوش کند.

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی، با اشاره به «افزایش جریان‌های حرکتی مهاجران به ویژه اتباع غیرمجاز خارجی»، نسبت به افزایش سکونت‌گاه‌های غیررسمی در کشور اظهار نگرانی کرد.

علی اکبر محرابیان از افزایش 6000 مگاواتی انرژی طی هفته گذشته در پی گرم شدن هوا خبر داد و گفت: افرادی که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند در قبوض آن‌ها تخفیف اعمال و یا رایگان می‌شود.

در سال 1914، فدرال ریزرو آمریکا اولین دلار را به شکلی که ما امروز می‌شناسیم، چاپ کرد. حدود شش دهه بعد، دلار به شکل رسمی به یکی از مهم‌ترین ارز‌های جهانی تبدیل شد.