چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه تابناک

سیاسی وب‌گاه تابناک

وزیر نفت با صدور هفت حکم جداگانه، اعضای اصلی و علی‌البدل هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران را منصوب کرد.

امام جمعه بندر ماهشهر، برخی سیاست‌های غلط دولت‌های قبل را عامل نابودی تالاب‌ها و آب‌های طبیعی خوزستان و ایجاد ریزگرد‌ها دانست و گفت: صنایع پتروشیمی باعث آلودگی هوا و از بین رفتن صنعت صیادی در بندر ماهشهر شده است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به راه اندازی بانک اطلاعاتی افراد شایسته برای انجام تکالیف ادارات در این سازمان گفت: نقاط قوت و ضعف مدیران در جریان بازرسی‌ها ثبت می‌شود.

شکاف عمیق میان ایران و آژانس، اقامه نماز بر پیکر مرحوم دعایی توسط رهبر انقلاب، انحراف قطار آموزش از ریل عدالت، یک قدم تا واردات خودرو، بازار محتاج نفت ایران، افساد فی الارض علیه مخربان محیط زیست، اشتباه 12 هزار نفری در قرعه کشی خودرو! و فساد در خرید سه فروند هواپیمای ایرباس ایران‌ایر از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: این پیشنهاد با اعتراض شدید دولت وقت و جناب روحانی که مسئول مذاکرات هسته ای بود روبرو شد. مقامات و رسانه های غربی نیز سر و صدای زیادی علیه آن به راه انداختند اما بعدها خروج از NPT به عنوان یکی از گزینه ها مطرح شد ولی متاسفانه خیلی زود کنار گذاشته شد.

سرلشکر صفوی گفت: رهبر انقلاب طی 32 ایران را باوجود توطئه‌های گوناگون داخلی و پیرامونی با حکمت و درایت و قانون گرایی رهبری کردند.

ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (س) طی اطلاعیه‌ای مراتب قدردانی خود را از مردم، مسوولین و دست اندرکاران بزرگداشت امام خمینی (س) اعلام کرد.

احمد وحیدی در دیدار عثمان الغانمی وزیر کشور عراق، امنیت این کشور را برای ایران مهم و مورد توجه دانست و گفت: مرزهای دو کشور، مرزهای اخوت و برادری است و باید تلاش کنیم یک فضای مناسب و با امنیت، در مرزهای دو کشور داشته باشیم.

دبیر شورای نگهبان در پیامی درگذشت سید محمود دعایی را تسلیت گفت.

محمدجواد لاریجانی گفت: مجلس در واکنش به اقدام سیاسی و غیرحرفه‌ای مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تعلیق عضویت ایران در NPT را بررسی کند.

قالیباف با اشاره رفتار آمریکا در حوزه هسته‌ای هم گفت: آمریکا هیچ گاه با ما کنار نخواهند آمد. به عنوان یک خدمت‌گذار که یک دستم زیر سنگ آسیب کار بوده است، باید بگویم امکانات مادی و انسانی ما بزرگترین فرصت برای حرکت است.

به تازگی از هند خبر رسیده که دو نفر از سیاستمداران مطرح این کشور به ساحت پیامبر عظیم الشأن اسلام، حضرت محمد صطفی (ص) اهانت کرده و این اقدام او با حواشی فراوانی رو به رو شده است.

آیت‌الله خامنه‌ای روز دوشنبه با حضور در کنار پیکر مرحوم سیدمحمود دعائی ضمن قرائت فاتحه، بر آن یار دیرین حضرت امام خمینی (ره) نماز میت اقامه کردند.

رئیس دستگاه قضا با تشریح اهمیت و ارزشی که در آموزه‌های دینی برای مقوله حفظ محیط زیست لحاظ شده است، گفت: برای کسانی که زمین و محیط زیست را تخریب و آلوده سازند، مجازات‌های سنگینی درنظر گرفته شده است.

سخنگوی قوه قضائیه ضمن پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت ادامه حبس فریدون و مشایی توضیحاتی را مطرح کرد.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، به مناسبت سالروز درگذشت همسر خود، با انتشار عکسی این واقعه را تسلیت گفت.