یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

تاریکی مجمع فوق العاده کمیته ملی المپیک را بلعید / زمان انتخابات مخفیانه مشخص شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تاریکی مجمع فوق العاده کمیته ملی المپیک را بلعید / زمان انتخابات مخفیانه مشخص شد

برق محل برگزاری مجمع فوق العاده کمیته ملی المپیک قطع شد.

امروز در آکادمی ملی المپیک مجمع فوق العاده کمیته ملی المپیک برای تعیین زمان انتخابات کمیته برگزار شد.

محمدرضا داور زنی رئیس فدراسیون والیبال در حاشیه مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک گفت: بعید می دانم این جلسه چالش‌برانگیز و با حاشیه باشد چون قرار است تصمیمی مبتنی بر شرایط حال حاضر ما گرفته شود. زمان برگزاری مجمع باید طوری باشد که به روند آماده سازی تیم‌ها برای مسابقات آسیبی نزند. با توجه به ماموریتی کمیته المپیک برای بازی‌های کشورهای اسلامی دارد طبیعتاً حفظ ثبات تا بازی‌های کشورهای اسلامی جزو کارهای اجتناب‌ناپذیر ما است که باید اتفاق بیفتد.

طبق برنامه قرار بود حسین المسلم، دبیر شورای المپیک آسیا و حیدر فرمان نیز در این نشست حضور داشته باشند که به دلیل شرایط جوی کویت سفرشان لغو شد.

بیشتر بخوانید

آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک گفت: ما مسابقات کشور‌های اسلامی را در پیش داریم که این رقابت‌ها برای همه ما مخصوصا برای جودو که 3 سال از شرایط مسابقات بین المللی دور بود مهم است. در همه جای دنیا کمیته‌های ملی المپیک بلافاصله بعد از رقابت‌های المپیک تکلیف خود را روشن می‌کنند، اما این قضیه در کشور ما به کندی پیش رفت و باعث شد زمان برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک طول بکشد. من قطعا به تاریخ 30 مرداد رای خواهم داد، زیرا بازی‌های کشور‌های اسلامی بسیار مهم است و با توجه به اینکه بازی‌هایی آسیایی چین لغو شده کشور‌های الامی مهم‌ترین تورنمنت است. اگر قرار باشد رئیس کمیته ملی المپیک قبل از کشور‌های اسلامی برگزار شود، قطعا رئیس جدید نمی‌توانند برنامه و کار‌های مورد نظر خود را اجرا کند.

مجمع عمومی کمیته ملی المپیک امروز در آکادمی ملی المپیک در حال برگزاری است و در این مجمع قرار است در خصوص برگزاری انتخابات ریاست این کمیته بین 2 تاریخ 20 تیر و 30 مرداد رای‌گیری شود.

میراسماعیلی گفت: من در پرونده جودو از یک سری افرادی که در داخل کشور حضور دارند بسیار ناراحت هستم، زیرا من معتقدم هر کسی که پست مدیریتی می‌گیرد وظیفه دارد از کشور خودش به خوبی حمایت کند. متاسفانه در پرونده جودو هیچ حمایتی از ما نشد و جایگاهی که داشتیم نتوانست هیچ کمکی به ما کند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها