پنج‌شنبه 12 مهر 1403

تاکید وزیر میراث فرهنگی بر نوآوری در بسته بندی محصولات صنایع دستی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تاکید وزیر میراث فرهنگی بر نوآوری در بسته بندی محصولات صنایع دستی

زنجان - ایرنا - وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: نوآوری در بسته‌بندی محصولات صنایع دستی بسیار مناسب و جذاب است که کاربردی کردن آن متناسب با نیاز جامعه از راهکارهای جلب توجه مردم به این صنعت بشمار می رود.

به گزارش ایرنا سیدعزت‌الله ضرغامی شامگاه پنجشنبه در بازدید از 30 نوع بسته‌بندی محصولات صنایع‌دستی استان زنجان از قبیل ملیله‌کاری، چاروق دوزی، گیوه‌بافی، انواع چاقو در بنای تاریخی رختشویخانه افزود: بسته‌بندی خوب صنایع‌دستی می‌تواند موجب موفقیت در عرضه محصول در بازارهای داخلی و بین‌المللی شود.

وی اضافه کرد: رفع دغدغه هنرمندان در تامین بازار فروش، زمینه‌ساز نوآوری در تولید صنایع‌دستی است و این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این عضوکابینه سیزدهم با بیان اینکه بسته‌بندی نخستین مرحله برخورد مشتری با محصول صنایع‌دستی است، گفت: طراحی، رنگ و تناسب بسته‌بندی با محصولات، عناصری در راستای ارتقای کیفی محصول هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: نقش بسته‌بندی در بازاریابی محصولات صنایع‌دستی، نقشی پررنگ و تعیین‌کننده است که حتی می‌تواند موجب شکست و یا موفقیت محصول در بازار داخلی و یا بازار بین‌المللی شود.

ضرغامی همچنین در ادامه برنامه کاری خود در سفر به استان زنجان، از بنای تاریخی رختشویخانه بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، رختشویخانه زنجان با شماره 1747، در فهرست آثار ملی ثبت شده است. این مکان به موزه مردم‌شناسی تبدیل شده است.

اندیشه ساخت بنایی صرفا برای شست و شوی لباس و نظافت وسایل خانه و نیز در انحصار زنان، برای اولین‌بار در ایران، در شهر زنجان شکل‌گرفته و با کمک حاکم وقت و مردم خیر به بهترین شکل ممکن طراحی و ساخته شده است.

به گزارش ایرنا، رییس‌جمهوری به همراه جمعی از وزرا و معاونان در دهمین سفر استانی پنجشنبه 27 آبان‌ماه به زنجان سفر کرد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*