یک‌شنبه 15 مهر 1403

تدوین سرفصل رشته بهره‌برداری و پالایش گاز فنی و حرفهای به بوشهر واگذار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تدوین سرفصل رشته بهره‌برداری و پالایش گاز فنی و حرفهای به بوشهر واگذار شد

بوشهر - ایرنا - رئیس دانشکده فنی و حرفه ای دختران بوشهر گفت: تدوین سرفصل رشته بهره‌برداری پالایش گاز در مقطع کاردانی به دانشکده الزهرا (س) بوشهر واگذار شد.

زهرا حاجیانی روز یک‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تا پایان شهریور 98 تدوین سرفصل 60 درصد از رشتههای دانشگاه فنی و حرفهای بروزرسانی شده و مقرر شده تا پایان شهریور سال 99 نیز سرفصل تمامی رشتهها بروزرسانی شود.

وی بیان کرد: در این زمینه برای نخستین بار تدوین سرفصل یکی از رشته های فنی و حرفهای به استان بوشهر واگذار شد و این مهم در قالب کمیته‌ای هشت نفره با حضور اعضا هیات علمی دانشگاه روند آن آغاز شده و بزودی نیز در این راستا نشستی با مسئولان حوزه صنعت استان برگزار خواهد شد.

حاجیانی ادامه داد: امسال سه رشته کارشناسی به سبد رشته‌های این دانشکده اضافه شده تا بدین ترتیب دانشکده فنی و حرفه ای دختران بوشهر الزهرا (س) اکنون شامل شش رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته و هفت رشته در مقطع کاردانی باشد.

وی یادآورشد: اکنون 987 دانشجو در دانشکده الزهرا تحصیل میکنند که از این شمار 669 نفر در مقطع کاردانی و مابقی در مقطع کارشناسی تحصیل میکنند.

معاون آموزشی پژوهشی و دانشجویی دانشکده فنی و حرفهای دختران الزهرا (س) بوشهر نیز گفت: این دانشکده همگام و حتی پیشروتر از سایر مراکز استان آموزش‌های مجازی خود را آغاز کرد و در این زمینه با راهاندازی میز خدمت بصورت روزانه درخواستهای دانشجویان مورد پیگیری قرار می گیرد.

مهناز عبداللهی افزود: با راهاندازی این سامانه به سوالهای متداول دانشجویان پیرامون انتخاب واحد، حذف اضافه، اداره مالی، پژوهش و همچنین نحوه ورود به سامانههای مرتبط به دانشگاه راهنماییهای لازم ارائه شد.

وی ادامه داد: تا به امروز در مرکز دانشکده الزهرا (س) 470 درخواست دریافت و به صورت روزانه و حتی ساعتی مورد پیگیری قرار گرفته است.

عبداللهی گفت: آموزش مجازی نیز از اسفندماه آغاز شده به طوری که 20 تا 30 درصد آنها آنلاین و حدود 70 درصد نیز به صورت آفلاین برگزار شد.

وی اظهار کرد: همچنین در قالب سامانه " سمیاد" فایل موردنیاز آموزش دانشجویان توسط استادان بارگزاری شد و فایل‌های آفلاین آن نیز همیشه موجود است تا دانشجویان در زمان نیاز بتوانند از آن استفاده کنند.

عبداللهی گفت: برگزاری آزمون و تصحیح اتوماتیک از جمله قابلیتهای این سامانه محسوب می‌شود.

وی افزود: میزان مشارکت استادان دانشکده الزهرا (س) بوشهر در سامانه سمیاد 100 و دانشجویان نیز 87 درصد گزارش شده است.

عبداللهی اظهار کرد: تا روز گذشته نیز براساس آمار دریافتی تاکنون یکهزار و 598 جلسه کلاس درس دانشکده فنی و حرفهای الزهرا (س) بوشهر در سامانه سمیاد بارگذاری شده است.

وی عنوان کرد: در هفته گذشته با اعلام دانشگاه فنی و حرفهای، استان بوشهر در آموزش مجازی رتبه سوم و دانشکده الزهرا رتبه چهارم کشوری کسب کرد.

عبداللهی افزود: پذیرش در رشتههای کاردانی صنایع شیمایی، طراحی و دوخت و تربیت کودک براساس سوابق تحصیلی است و رشته معماری، حسابداری، کامپیوتر و گرافیک از طریق آزمون از تاریخ 11 لغایت 18 خردادماه از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود.

عبداللهی عنوان کرد: پذیرش مقطع کارشناسی از 17 اردیبهشت تا بیست و هفتم این ماه بود که این مهلت تمدید شده و افرادی که موفق به نام نویسی نشدند از 25 تا 31 خرداد میتوانند اقدام به نام نویسی کنند.

وی ادامه داد: نام نویسی مقطع کاردانی نیز فردا آغاز میشود و تا روز 18 خرداد ادامه خواهد داشت.

عبداللهی افزود: در تمامی رشته های مقطع کاردانی دانشکده الزهرا رشتههای کارشناسی آن نیز وجود دارد و دانشجویان با پایان مقطع کاردانی میتوانند در همین مرکز به تحصیلات خود ادامه دهند.

وی گفت: در سامانه سماد (سامانه مدیریت امور دانشجویی) نیز دانشگاه روند نقل و انتقال دانشجویان را تسهیل کرده و دانشجویان برای نام نویسی از 29 خرداد تا 31 مرداد درخواست ارائه کنند.

عبداللهی اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص کشور ناشی از ویروس کرونا سعی می‌کند تا به انتقال آنها به مراکز نزدیک به محل زندگی آنها موافقت کند.

*س_برچسب‌ها_س*