دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

نیکوکاری با واریز 200 میلیون تومان به حساب ستاد دیه استان تهران، زمینه آزادی سه نفر زندانی بدهکار نیازمند جرایم غیرعمد را فراهم کرد.

مرد همسایه‌ای که به‌خاطر مسائل ساختمانی، زن و شوهر جوانی را مقابل چشمان فرزندشان به قتل رسانده بود، دستگیر شد.

تصاویر جدید ناسا از دریاچه آرال نشان می‌دهد که توسعه بی‌رویه کشاورزی باعث نابودی 90 درصد مساحت این دریاچه شده است.

قاری ممتاز و عضو کاروان قرآنی «نور»، آیه 123 سوره آل عمران را که شأن نزول آن پیروزی مسلمانان در برابر مشرکین قریش در غزوه بدر است را در جوار مقبره شهدای بدر تلاوت کرد.

معاون عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا، گفت: کلاهبردار حرفه‌ای که با ارائه چک های مسروقه و جعلی اقدام به خرید دام از روستاییان کرده و از آنها اخاذی می کرد با 40 فقره چک سفید امضا شناسایی و دستگیر شد.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا گفت: با اجرای مرحله اول طرح مبارزه با سرقت‌های خرد 84 مالخر و یک هزار و 156 نفر سارق دستگیر و نیز بیش از 2 هزار و 200 فقره کشف شد.

معاون اسبق امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اهمیت خدمت‌رسانی به جامعه معلولان گفت: این انتظار وجود دارد که نامزدهای ریاست جمهوری برنامه‌های خود را در ارتباط با افراد دارای معلولیت اعلام کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از تشکیل 110 پرونده علیه مجرمان اقتصادی توسط پلیس امنیت اقتصاد دیجیتال خبر داد و گفت: در این راستا 140نفر متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ظهر امروز و در دومین روز هفته قوه قضاییه از "سند الکترونیک" رونمایی کرد.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان گفت: حق بیمه 560 هزار تومان به ازای هر نفر است که دو سوم آن را آموزش و پرورش و یک سوم را فرد متقاضی پرداخت می‌کند.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در دو سال گذشته بیش از 10 برابر قبل در شهرها فیبرکشی و به اندازه 8 سال دولت پیشین به مشترکان فیبرنوری اضافه شده است.

بیش‌از نفر 280 نفر از نمایندگان مجلس به‌مناسبت هفته قوه قضاییه بیانیه‌ای صادر و از اقدامات دستگاه قضا در پیشبرد مأموریت‌های محوله قدردانی کردند.

ستاد مکه مکرمه اعلام کرد که تا پایان شب گذشته (اول تیر) بیش از 4 هزار و 100 حاجی بیت الله الحرام در شهر پیامبر مستقر شدند.

از مسؤلان شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی باید سؤال کرد چرا کرایه یک تاکسی برقی که هزینه سوخت مصرفی آن در مقایسه با یک تاکسی بنزینی، تقریبا "یک پنجم" است و هزینه‌های استهلاک و تعمیرات آن نیز به مراتب پایین‌تر است باید با 50 درصد گرانتر باشد؟!

رئیس سازمان اورژانس استان تهران با اشاره به انجام بیش از 20 هزار مأموریت برای حوادث ترافیکی و غیرترافیکی در هفته گذشته گفت: سازمان اورژانس استان تهران طی هفته گذشته 2294 مزاحمت تلفنی در مرکز ارتباطات ثبت کرده است.

رئیس دیوان عالی کشور در دیدار با همتای چینی خود گفت: نشست بریکس چارچوب خوبی برای توسعه مناسبات قضایی دو و چندجانبه اعضاست.