جمعه 20 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

یک کارشناس محیط زیست گفت: اگر آبیاری فضای سبز شهرهای کشور در زمان شب انجام شود, تنها در 3 ماه تابستان حدود 400 میلیون متر مکعب آب در آبیاری فضای سبز کشور صرفه‌جویی خواهد شد.

بررسی‌های بهداشتی از مدارس آمریکا نشان می‌دهد اغلب مدارس این کشور با مشکل تهویه هوا مواجه هستند که این مورد در کنترل بیماری‌های تنفسی و از جمله کووید 19 تأثیرگذار است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده و پیشگیری قوه قضائیه با اشاره به عوامل گسترده شدن مسئله "کودکان کار" در جامعه گفت: در قانون جدید حمایت از اطفال و نوجوانان، مجازات‌های قانونی برای آن ارگان‌هایی که از مسئولیت‌های خود تخطی کنند در نظر گرفته است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه خوشبختانه با کمترین مشکل در تأمین دارو مواجه شدیم، اظهار داشت: با انتقال بخشی از داروهای مورد نیازکه همزمان با اعزام زائرین انجام شد و ورود سه محموله دیگر مشکل دارو به طور کلی حل می‌شود.

وضعیت محل نصب چادرها در صحرای عرفات مورد ب. ررسی میدانی مسئولان مربوطه سازمان حج و زیارت قرار گرفت

مأمور پلیس مبارزه با موادمخدر یزد در درگیری با قاچاقچیان موادمخدر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در واکنش به گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: تکرار ادعاهای بی‌سند و مدرک علیه ایران، اعتبار سازمان ملل را خدشه‌دار می‌کند.

تحقیقات در خصوص پرونده کلاهبرداری حرفه‌ای از دو برادر در تهران در شعبه هشتم دوم دادسرای امور جرائم جنایی کلید خورد.

به دلیل اینکه رابطه من و مادر بهار در محله فاش نشود به بهار هشدار داده بودم برای بازی کردن با کودکان دیگر، داخل کوچه نرود! روز حادثه وقتی وی را در کوچه در حال بازی کردن مشاهده کردم، بسیار عصبانی شدم و برای همین...

داده‌های چندین دهه از تلسکوپ فضایی هابل، اندازه‌گیری جدید و دقیق‌تری از نرخ انبساط کیهان ایجاد کرده است. این نشان می‌دهد که جهان با چه سرعتی در حال انبساط است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: 300 هزار دانش آموز در آزمون ورودی مدارس سمپاد شرکت کردند که 10 درصد آنها پذیرش می‌شوند.

ناسا در حال آماده‌سازی 17 حالت ابزار علمی تلسکوپ فضایی جیمز وب است و این در حالی است که 10 حالت دیگر برای بررسی باقی مانده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه سیاست دولت این است که ارز ترجیحی همچنان برای دارو اعمال شود، گفت: اگر قرار باشد ارز ترجیحی دارو حذف شود باید مابه‌تفاوت در اختیار بیمه ها قرار بگیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای انتظامی کشور، راهکارایی را برای جلوگیری از هک شدن پیام‌رسان‌ها یا شبکه‌های اجتماعی کاربران، تشریح کرد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

بزرگترین نشت گاز متان در جهان می‌تواند انرژی 2.4 میلیون خانه را برای یک سال تأمین کند که این اتفاق توسط مجموعه‌ای از ماهواره‌ها که گازهای گلخانه‌ای را ردیابی می‌کنند، شناسایی شد.