جمعه 20 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد این کمیسیون در سال گذشته این بود که شکایات شخصی یا شکایات کثیرالشاکی را از اولویت انداخته و تمرکز را بر گلوگاه‌های حکمرانی گذاشتیم چرا که در این گلوگاه‌ها، تضییع حقوق مردم به شکل انبوه رقم می‌خورد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: فلسفه کمیته صیانت از حقوق بشر، پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری دستگاه‌های اجرایی در رابطه با حقوق مردم است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر تهران از شناسایی فرصت سرمایه‌گذاری در پایتخت خبر داد و گفت: رویکرد جدیدی که در شهرداری تهران در خصوص نظام سرمایه‌گذاری و پروژه‌های مشارکتی نسبت به گذشته تغییر پیدا کرده است.

زن و مرد جوانی که دست به جنایت هولناکی زده بودند، برای تحقیقات تکمیلی به شعبه هشتم دادسرای امور جرائم جنایی منتقل شدند.

دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای عامل تیراندازی به مأموران انتظامی در خیابان طالقانی خبر داد.

رئیس جامعه هتلداران ایران بهره‌برداری از سامانه "جانا" که در زمینه اعطاء و تمدید پروانه بهره‌برداری از مراکز اقامتی فعالیت می‌کند را به مثابه زدن یک قفل به مسیر توسعه گردشگری دانست.

متهم اصلی پرونده جنجالی "خانه وحشت" در شعبه دوم دادسرای امور جرائم جنایی برای تحقیقات تکمیلی با دستور بازپرس پرونده حاضر شد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: شفافیت بخشی از حقوق مردم است. قانون "اعاده اموال نامشروع" در سال 1398 به تصویب رسیده است و باید هرچه زودتر اجرایی شود.

دبیر ستاد ملی مدیریت پدیده گرد و غبار گفت: بر اساس مطالعات حدود 270 میلیون هکتار در اطراف کشور ما کانون‌های گرد و غبار هستند که بالاترین وسعت با حدود 90 میلیون هکتار متعلق به عربستان است و پس از آن ترکمنستان قرار دارد.

پرداخت افزایش حقوق خردادماه بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی آغاز شد.

وزیر بهداشت گفت: سیاست جدید جذب و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم وارد فاز نهایی شده و با اجرای آن‌، دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت در همه نقاط کشور تسهیل می‌شود.

دادستان کل کشور گفت: ما در قوه قضاییه چند سالی است مسئله صیانت از حقوق عامه را در دستور کار قرار داده‌ایم. در این موضوع فاقد قانون هستیم و به ناچار با جمع‌آوری نظرات همکاران، دستورالعملی تهیه شده است تا در آینده تبدیل به لایحه و قانون شود.

شهر مدینه، زادگاه پیامبر اکرم (ص) این روزها شاهد حضور دل‌باختگانی است که از کشورمان ایران؛ برای زیارت مرقد پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و ائمه مظلوم بقیع به مدینه‌النبی آمده‌اند.

راهکار اصولی نجات "خلیج گرگان" چیست؟! این سؤالیست که با عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی مورد بررسی قرار دادیم و اینکه به دلیل کاهش شدید ورودی رودخانه‌ای و تبخیر بالا از سطح خلیج گرگان، این حوضه مانند یک حوضچه تبخیری عمل می‌کند!

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: ایجاد شعب تخصصی ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های حوزه تولید در دستور کار دستگاه قضا قرار دارد.