جمعه 20 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

شهردار منطقه 9 گفت: با توجه به افزایش تبلیغات محیطی و اطلاع‌رسانی عمومی در خصوص امکانات و ظرفیت‌های مجموعه اندیشه‌سرای دکتر قریب و همچنین بهسازی فضای قرائت‌خانه، شاهد رشد 300 درصدی مراجعات علاقمندان به این مجموعه هستیم.

شکایت از عرضه مواد غذایی فاسد در اصناف تهیه و توزیع مواد غذایی، در صدر جدول شکایات مردمی ثبت شده در وزارت بهداشت گرفته است.

فرصت ثبت‌نام مدارس شاهد برای پایه اول دبستان تا 31 خرداد تمدید شد.

با پیگیری‌های ویژه مددکاران اجتماعی زندان‌ها و مقامات قضائی رضایت شاکی با تطبیق اثر انگشت اخذ و یک زندانی بعد از 10 سال حبس به دلیل عدم رضایت شاکی که در خارج از کشور بود، آزاد شد.

گروهی از دانشمندان آکادمی علوم چین بر اساس تجزیه و تحلیل طیفی ماه‌نورد Chang'e-5 به شواهدی از وجود آب در کره ماه دست یافتند. یافته‌ها نشان می‌دهد ماده معدنی "آپاتیت" در منطقه‌ای که Chang'e-5 فرود آمده است، وجود دارد.

وزیر بهداشت، دستورالعمل اجرای ماده 53 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را با هدف حفظ و مراقبت از جنین سالم به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، سازمان‌ها و مرکز ذیربط ابلاغ کرد.

پدر پزشکی جامعه‌نگر ایران ضمن هشدار نسبت به این مسئله که 30 درصد دختران کشور ازدواج نمی‌کنند، گفت: لازمه افزایش جمعیت در کشور ما، بالاتر رفتن آمار ازدواج است؛ در سایر کشورها 44 درصد فرزندان، نکاحی نیستند اما در ایران فرزندآوری غیرنکاحی نزدیک صفر است.

شهردار منطقه 11 شهر تهران با بیان اینکه مسئله ارتقای امنیت شهروندان در این منطقه دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای است، گفت: برای ارتقای امنیت در فاز اول به دنبال ایجاد دو کلانتری جدید در منطقه هستیم و پیگیری‌های اولیه برای تأمین زمین انجام شده است.

در این گزارش، اهم فواید و مستندات مربوط به اثرات درمانی و پیشگیرانه حجامت و مهم‌ترین تدابیر قبل و بعد از حجامت توضیح داده شده و به سؤالاتی مانند مفید بودن "حجامت حزیران"، اینکه آیا خون دادن می‌تواند جایگزین حجامت شود؟! و... پاسخ داده شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن دردی را دوا نمی‌کند، گفت: چنانچه مالکان ساختمان‌های ناایمن بناهای خود را ایمن‌سازی نکنند بنا بر دستور قضایی آنها را پلمب خواهیم کرد.

به گفته رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، «پیش‌دبستانی دولتی در شهرها وجود ندارد» از سوی دیگر خانواده‌ها از شهریه 3 تا 20 میلیونی و حتی بیشتر برای دوره پیش‌دبستانی می‌گویند.

نخستین کاروان‌های مدینه اول، بعد از زیارت مسجدالنبی (ص) و قبول مطهر ائمه بقیع (ع)، از روز گذشته برای انجام اعمال عمره تمتع رهسپار مکه مکرمه شدند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور از انسداد سه روزه جاده چالوس خبر داد.

امسال کودکانی که متولد 1395.07.30 و قبل از آن هستند، می‌توانند در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام کنند.

تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی و کاربردی در حوزه‌های تخصصی مبتنی بر هوش مصنوعی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مابین بنیاد ملی نخبگان و شرکت فولاد مبارکه امضا شد.

طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، کاربران سامانه " تهران من" باید رمز ورود به این سامانه را تا 31 خردادماه تغییر دهند.