دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز به موضوعات مختلفی از جمله ابهامات و سؤالات متعدد در فرآیند ساخت مسکن توسط شهرداری تهران، رعایت اخلاق‌مداری از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری و وضعیت نامناسب درختان بوستان چیتگر پرداختند.

کاوشگر بدون سرنشین چانگ‌ای 6 چین امروز صبح در یک مأموریت تاریخی برای جمع‌آوری نمونه‌هایی از خاک و سنگ از سمت دور ماه که تاکنون کاوش نشده بود، با موفقیت در سمت دور ماه فرود آمد.

متخصص طب ایرانی به ارائه توصیه‌های طب سنتی برای ایام امتحانات دانشجویان و دانش‌آموزان پرداخت.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حضور زاکانی به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: زاکانی برای پیگیری کارهای شهرداری تهران یکی از معاونیش را انتخاب و خود او نیز به مرخصی خواهد رفت.

ماهواره ظفر2 به عنوان یک ماهواره دانشگاهی و یکی از پروژه‌های مهم فضایی ایران قرار است در سال جاری به فضا پرتاب شود؛ ماهواره ظفر 2 یک ماهواره سنجشی با قابلیت‌های متفاوت، طراحی و ساخته شده است.

وزیر اقتصاد طی یک نامه به رئیس قوه قضاییه، درخواست مهمی را برای فعلان اقتصادی و شرکت‌های بخش خصوصی مطرح کرده که اجرای آن عاملی برای افزایش سرمایه‌گذاری و بهبود رشد اقتصادی خواهد شد.

بسیاری از پدر و مادرها این جمله را از اطرافیان خود شنیده‌اند که اگر کودک خود را زیاد در آغوش بگیرند به اصطلاح «بغلی» می‌شود اما یافته‌های علمی نکات جدیدی را درباره این مسئله آشکار می‌کند.

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: گزارش تخلفات در امتحانات نهایی در حال جمع‌آوری از استان‌ها است.

معاون آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان سال 1403 و اصلاحات مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته تا پایان روز جمعه 18 خرداد خبر داد.

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران گفت: تهران حدود 2000 مسجد دارد اما با توجه به جمیعت این کلان‌شهر به 2000 مسجد دیگر نیاز است.

یکی از کاکنان بخش پخت و پز در مدینه منوره گفت: برنامه آشپزخانه در مدینه منوره به گونه‌ای تنظیم شده است که زائران در دوره پنج روزه اقامت در این شهر، انواع غذاهای ایرانی را میل خواهند کرد.

اولین کاروان حجاج از کرانه‌ی باختری در سرزمین های اشغالی به سوی مکه مکرمه حرکت کردند در حالی که مردم غزه از امکان شرکت در حج محروم ماندند.

همزمان با حضور زائران بیت الله الحرام در سرزمین وحی محفل های انس و معرفت در مدینه منوره برگزار شد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه از تغییر ساعت کاری کارکنان قوه قضاییه از نیمه دوم خرداد تا نیمه دوم شهریور سال جاری خبر داد.

دانشمندان ایرانی در گامی نوآورانه و امیدوارکننده، از ویروس هرپس سیمپلکس نوع 1 (HSV-1) به عنوان ابزاری درمانی برای مبارزه با انواع مختلف سرطان، به‌ویژه سرطان‌های مرتبط با سیستم عصبی استفاده می‌کنند.

تازه‌ترین آمار زائران ایرانی در حج تعداد زائران ایرانی تا بامداد امروز در مکه و مدینه به بیش از 53 هزار نفر رسید.